onsdag, april 11, 2007

Ujtmaoning

Rubriken är skriven på gotländska. Le Bear har utmanat mig. Och när det gäller listor är jag aldrig omöjlig.

A. Listmakaren. Eller A the Listmaker. Om jag skulle slå internationellt.

DAGENS VILL HA: Ett par flygbiljetter i handen. Men ikväll så kanske jag har det.
DAGENS KLÄDSEL: Skor. Av kostymmodell. Kostymbyxor. Vit skjorta. Slips och en grå finstickad tröja. Och en klocka. Det räknas som kläder hos mig då jag inte använder smycken eller accessoarer som det så fint heter.
DAGENS SMINK COOLA GROOMINGPRODUKTER: En snordyr efterrakningskräm.
DAGENS FRISYR: Blond. Lite lätt rufsig med lutning åt ena hållet. Lite för långt för att vara kort men inte långt nog att vara långt.
DAGENS HÄNDELSE: Att jaga efter brevbäraren och förklara för honom att jag glömt att frankera 35 brev som jag skulle skicka till diverse folk. Och få honom att vända upp och ner på en hel postsäck i bilen. Övertalning - det kan jag...
DAGENS LÅT: I wanna have your baby. Vet inte vem men en typisk skråla med låt. Kanske inget machoval när jag tänker efter.
DAGENS PLANER: Ticket here I come. Tillsammans med löpspåret.
DAGENS SAKNAD: Therese. Börjar tvivla nu.
DAGENS DUMMASTE: Ja, utan tvekan kollega 1. Bara därför.
DAGENS SJUKA: Lillbrorsan är visst krasslig.
DAGENS DROG: Bloggen. Min efterträdare har fått mig att inse att jag saknar den. Jag som har så mycket att berätta om just nu dessutom. Men det kommer. Snart. Hoppas jag.
DAGENS ROLIGASTE: Inget direkt. Allt som sker är en nedräkning. Allt är bra. Allt är roligt. Men kanske att se Praon ta tag i uppgifter som att frankera brev med glädje och entusiasm.
DAGENS FAVORIT: 88:an. Och ja, jag är som en gammal gubbe med mina vanor men 88:an är godaste glassen. Jag byter inte.
DAGENS KÖP: 45 liter bensin.
DAGENS GODIS: Hon som röker på andra sidan från mitt kontor varje lunch.
DAGENS HUMÖR: Alldeles ...alldeles ....strålande.
DAGENS ORD: Blir tre ord. Två dagar kvar.

Det var alltför den här listan. Då jag sett den typ överallt och bara väntat på att någon ska beordra mig att göra den så lämnar jag det öppet. Ida gillar listor. Det vet jag.


A. Der Listemacherer...

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Okejrå, jag erkänner. Jag gillar dom. Min kommer lite senare :)

5:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home