onsdag, april 04, 2007

Vad får man om man samlar 200 kommunister i en lokal?

Ett bilda bostadsrättsmöte i The Northern Hoods.

Nu bor A i en nybyggd fin lägenhet som är tipp-topp. Jag förstår att alla inte gör det. Jag förstår att det kanske är lite skrämmande att helt plötsligt stå inför chansen att köpa sin lägenhet till ett bra pris. Att betala till sig själv istället för att köra pengarna i en dokumentförstörare.

Det gör jag verkligen.

Men om de mest relevanta frågorna är;
- Hur blir det med kabel-tv:n vid en ombildning?
- Jag vet att de som inte vill köpa blir vräkta. Jag har bevis! (ingen fråga men kommentaren kom under frågestunden)
- Men hur blir det om ingen vill köpa min lägenhet?
- Kan jag köpa någon annans lägenhet?
- "du sa tidigare att om många går till samma bank kan man få bättre räntor". Menar ni att jag måste byta bank alltså...

Då har man inte riktigt lyssnat ens. Sånt stör mig.

Nu är jag med i aktionsgruppen för bilda borätt i mitt område. Det känns bra. Jag är bra på att övertala folk.


A.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är bra. Bostadsrätt is the shit. Fast det är tur att pappa har många träd i skogen annars hade jag nog inte heller vågat. :)

10:15 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag vill såååååå gärna att min lägenhet skall bli bostadsrätt så blir det någon gång tal om det då tar jag & hyr in dig som förste övertalare till alla i mitt hus!!!

11:10 fm  
Blogger A. said...

Ida: Jo, det är bra med en pappa med många träd. Ångrar att jag och Le Twin sköt sönder familjen äppelträd med mindre välriktade kanoner som små... ;-)

Pppolly: Lätt. Jag är billig i drift också. Lite mat bara... ;-)

11:36 fm  
Blogger Björnen said...

Ida skrev ju precis det jag tänkte skriva: Bostadsrätt is the shit! Förutom den gemensamma städdagen då...

Kör hårt med pöbeln så att de kommer fram till samma slutsats! Har förstått att du har vissa diktatoriska tendenser som kanske kan komma till användning här? ;-)

1:09 em  
Blogger A. said...

Hehe... Ja vissa drag av diktator verkade jag ju ha... får köra den svängen :-)

3:35 em  
Blogger  said...

Folk är idioter, man får bara anpassa sig och lyssna selektivt

6:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home