fredag, mars 30, 2007

Maktobalans inom La Familia eller samarbete bygger på två personers goda vilja

Det är lite trevligare att slippa åka ensam till jobbet på morgnarna. Det gör under för mitt humör. Imorse, i sann samåkningsanda tog jag en lång omväg och hämtade jag upp Le Far innan vi begav oss ut på de svindlande vägar som leder mot våra jobb.

Vi samtalade om allt mellan himmel och jord.
Eller han påpekade att jag borde tvätta bilen. Jag sa ja.
Han påpekade att jag borde städa i bilen*. Jag sa ja.
Han påpekade att jag borde ta en annan väg. Jag sa ja.

Sen försökte jag föreslå fler far&son aktiviteter.
Som att han skulle hjälpa till att tvätta bilen.
Han sa nej.
Jag sa okej.


A.

* Har exakt allt man kan tänka sig i bilen. Bland annat sju slipsar. Snyggt ihoprullade i handskfacket. Ser lite ut som en liten slipsbutik. En väldigt liten.

8 Comments:

Blogger Ninde said...

Hm..klart symptom på dålig föräldrauppfostran. Kanske läge att be lb om hjälp? :)

10:46 fm  
Blogger A. said...

Hehe... Av det ni läst om honom tror du att han skulle göra det? ;-)

10:58 fm  
Blogger S said...

hehe. tycker ni har en klar och rak kommunikation. bekvämt på morgonen när man inte orkar igenom långa meningar.

och det där med slipsarna. det är ju smart. väl?

12:37 em  
Blogger A. said...

Vi vet var vi har varanda ja :-)

Slipsarna är smart. Och så ser handskfacket verkligen mysigt ut. Många olika färger och det ger ett lite ombonat intryck i bilen tillsammans med "ormen" som lillbrorsan sydde i slöjden i 2:an som ligger i baksätet...

1:07 em  
Blogger Ninde said...

Såklart. Som alla småsyskon tror jag att han offrar sig för att hjälpa ett äldre syskon. Mot en rimlig ersättning of course, he he :)

1:47 em  
Blogger A. said...

Hmm. Mot skälig ersättning. Märkligt. Finns det något småsyskon gör utan ersättning? Jag vet inte jag är ju äldst?

Men kommer ihåg när jag var grabb. Då var SOLIDARITET ordet vi försökte leva efter. Hjälpa varandra och skapa en bra värld... ;-)

2:14 em  
Blogger Ninde said...

He,he nä byteshandel förstår vi oss på. Det är nya tider nu a.. ;)

2:21 em  
Blogger A. said...

Ja, det är ett samhälle jag inte känner igen som vuxit fram ;-)

2:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home