måndag, mars 26, 2007

Life and marriage & hur ni vet att en kompis inte är bakis utan full. Dagen efter

Snittåldern för att gifta sig är 34,5 år för en man enligt Krister på P3. Jag har alltså 4 år på mig.

Men eftersom jag under hela mitt liv legat över diverse snitt betyder det att jag gifter mig innan eller efter?
Ur bra-synpunkt alltså.

Läge för Therese att krypa ut ur sin grotta.





Snabb uppdatering på Lördag.

Lunch med 30-års fyllande kompis som hävdar att han är bakis.
Han var inte bakis. Inget talar för annat än att han var full.

Nu skriv ut och sätt på kylen.

Tecken på att din kompis är full.
1. Han pratar oavbrutet. (Störde mig oerhört. Det är min roll.)
2. Han berättar med stolthet i rösten att det låg en 2 tjejer och en kille i hans säng när han vaknade. Och att han "av en slump" råkade fingra lite på killen.
3. Han avslöjar att han vill köpa en Smart.
4. Han vägrar tro på att vi vet hur en Smart ser ut och vill ha ner oss i ett garage för att visa. Visa av historien med killen i sängen tackar vi nej.
5. Han vill verkligen visa oss en film de gjort på jobbet. När han börjar visa den blir han sur för att han inte är med i bild tillräckligt. Och kommer inte ihåg varför han skulle visa den.
6. Han kräver extra ost på sin pizza. (A var nyttig och åt brunchtallrik 3*)
7. Han får ett mani och ska klocka allting. Ta tid alltså. Tex hur lång tid det tar att gå från Odenplan två kvarter.
8. Han tycker det är en brilljant ide att sätta mobilen på ljudlös för att kunna koppla av. Att han sen tittar på den en gång i minuten för att inte missa något känns vansinnigt avslappnande.
9. Han ler saligt mot den 18-åriga flaskan whisky han just fått och säger "den här blir god med coca-cola**)


A.

* Om man inte vet vad en frittatta är ska servitören stirra konstigt på mig som jag vore dum i huvudet. Jag bad inte honom förklara vad CIB är...
** Vilket fick CK att vilja ta tillbaka presenten...

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag lyssnade också. Här i Jkpg verkar de dessutom ha extra bråttom. Mycket märkligt.

Och åt din kompis skrattar jag bara, "råkat fingra lite på". Haha. Festligt.

3:45 em  
Blogger A. said...

Ja, ni var snabba där nere :-)

Kanske inte exakt hans ord "fingra lite" men inte så långt ifrån... ;-)Men tänk sen när han vill ha med oss ner i garaget... huwa...

4:22 em  
Blogger  said...

Shiesse!
Vissa saker kan inte ens fylla förlåta, fingra på killar av misstag ok då, men blanda 18 årig whisky med COLA!!! Fan jag lackar ur är borta. (fast med liten glimt i ögat, kan tilläggas)

8:22 em  
Blogger Ängeln said...

Helt rätt inte bakis utan fortfarandne full. Definitvt läge att kolla om herrn är i behov av lucköppning.

8:10 fm  
Blogger A. said...

Pata: Av allt konstigt han gjorde så var det den kommentaren som fick starkast reaktion. CK såg ut som någon hade förolämpat honom grovt...

Ängeln: Något fel var det på honom. Är det på honom :-)

8:37 fm  

Skicka en kommentar

<< Home