fredag, mars 23, 2007

All actions has a reaction

Ännu en vecka närmare slutet. På vintern och på mitt arbete här. Eller arbetet är egentligen avslutat det med.

Om ni slår i en ordbok och söker på ordet - Kostnad - så kommer det vara en bild på mig.
Jag ler lite på bilden.

Med andra ord. Snart Le Helg och allt som hör helgen till. Alltså lite alkohol. Lite TV. Lite tvätt. Lite träning. Och förmodligen mycket regn.

Vi sammanfattar veckan.
Måndag - ser tillbaka på helgen
Tisdag - ser tillbaka på måndag
Onsdag - ser fram emot helgen
Torsdag - anar helgen
Fredag - nu är det helg.

Helgen.
Flest olyckor sker på helger har jag hört.
Så här ser de allvarligaste riskerna ut.

Risk för fyllesms - 80%
Risk för lätt huvudvärk - 40 % (brukar inte bli bakis)
Risk för att ställa in träningen 0% (bara 11 veckor till Marathon. Har ni börjat göra banderoller?)
Risk att jag inte orkar tvätta bilen - 100%
Risk att jag somnar i soffan - 95 %
Risk att lillbrorsan ringer på fyllan - 30%
Risk för snö, drivis och hagel - 85% (Vi bor i Sverige)
Risk för beslut om resa - 0% (När ni ändå slår upp Kostnad slå upp beslutsångest så är samma bild där)
Risk att mamma ringer mellan 16.30-17.30 på söndag för det veckoliga samtalet - 140%


A.

14 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag tycker att du ska överraska din mamma med att ringa henne klockan fyra på söndag!

4:04 em  
Blogger A. said...

Det skulle göra henne glad.

Men samtidigt så får man tänka på att hon inleder varje samtal med

"...Hej A (fast mitt riktiga namn), tänkte bara vara en god mor och höra av mig för att höra hur du mår..."

Tänk om det skulle få henne att reagera som att hon inte är en god mor och att jag tycker hon hör av sig för sällan? Och det kan få konsekvenser som att hon ringer jämt, hon blir ledsen och känner att hon försummar sin äldste son. Det gör hon inte. Och då kommer jag ju försöka utnyttja det dåliga samvetet till presenter, middagar och sånt...

Ett moment 22. :-)

4:16 em  
Blogger annen said...

Haha! Gillar din statistik! :D

4:18 em  
Blogger A. said...

Annen: Alltid viktigt att kalkylera sina risker. ;-)

Och bara för att jag just läste att jag lät hemsk. Skulle ju ALDRIG utnyttja mammas eventuellt dåliga samvete till presenter, middagar eller dylikt...

4:42 em  
Blogger Annalyza said...

Jag vet inte vad det är med din blogg - som får mig att tänka på visor.

Kan du latmaskvisan?

Av någon anledning brukade min mamma sjunga den för mig...

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting.
Tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring
Onsdag går jag runt i tankar,
torsdag går jag mest och vankar.
Fredag stundar helgen till.
Lördag gör jag som jag vill.

4:54 em  
Blogger A. said...

Annalyza: Hehe... Den kan jag. Just nu är den fruktansvärt passande! M

Men får Le Blogg dig att tänka på visor?
Trodde folk tänkte "Hunk" när de läste den...

4:58 em  
Anonymous Anonym said...

Herre gud, blir inte du heller bakis? Vi borde skaffa barn tillsammans. De skulle ta över världen.

5:58 em  
Anonymous Anonym said...

Vad är det för resa du velar om? Fan, jag vill också resa. Till solen helst.

6:29 em  
Blogger A. said...

Moi: skaffa lite barn. Varför inte? Kul att göra och tar de sen över världen så kan vi bara luta oss tillbaka ;)
Ida: Velet står mellan sol och New York... om ett par veckor:)

6:34 em  
Anonymous Anonym said...

Risk för fylle-sms 80%. Fan A, jag är mycket besviken :-P

3:52 fm  
Blogger A. said...

Ida: Story of my life... skickar jag fyllesms tycker de som får dem att jag är patetisk, skickar jag inte gör jag någon besviken... Inte så enkelt att vara kille alltid. :(

12:04 em  
Anonymous Anonym said...

Haha näe, jag vet. De måste köpa tjejdockor i gummi och sånt.. Kan inte vara lätt alls. ;-)

2:38 em  
Blogger A. said...

Jag hoppas det där inte var en pik Ida...

2:44 em  
Anonymous Anonym said...

Haha. Låter utmärkt. Så länge jag slipper ta hand om dem så.

7:42 em  

Skicka en kommentar

<< Home