torsdag, mars 22, 2007

Att telefonera har sina risker...

I stil med Lillkrizan så gillar jag inte heller när okänt nummer dyker upp på mobilen.
Men det finns ett som är värre enligt mig.

Lillbrorsan.

Att se Lillbrorsans nummer för två missade samtal när man vet att han spenderar helgen i Trysil kan bara betyda en sak.

En mening som börjar med.

Du, skulle du kunna....
Alt,
Alltså, du jag får pengar imorgon, jag behöver...

Jag tog tjuren vid hornen och ringde upp. Dagen innan lön så hur mycket kan han egentligen behöva.

- Tja
- Tja, (skratt från lillbrorsan), det är så här... Mina dojjor har pajat. Sulan har släppt. Det är som en snöplog...
- Och?
- Jo, kan du kolla hur mycket jag har på kontot, behöver köpa ett par nya...
- Visst.

Redan här vet jag att han vet att han inte har en spänn. Vi hittar 127 kronor på det kontot.

- Du har 127 kronor.
- Åh fan. Men tror du att man skulle kunna låna lite? Morsan har lovat att jag ska få ett par nya skor av henne så du får tillbaka...

Varför inte ringa Mamma A direkt?
Min teori är att han redan fått de pengarna och supit upp dem...

- Jo, hur mycket behöver du?
- Tja, en tusing vore bra...

Och folk klagar på dolda nummer?!?!


A.

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Herregud vad snäll du är. Dina barn (och din fru Therese) kommer ju bli grymt bortskämda en vacker dag. Och det är inget fel med det ;-)

6:04 em  
Blogger annen said...

Du är på tok för snäll!

6:21 em  
Blogger mitt fyrverkeri said...

Give me a break, du lånade väl inte ut pengarna?

9:03 em  
Blogger A. said...

Ida: Min fru ska bli det lätt, eventuella knattar ska inte bli det. Inte så i alla fall...
Annen: Eller blödig/mesig... :)
Men Maza, han sko var ju som en snöplog. Och jag vet, jag är en mes... säg det bara :)

9:55 em  
Anonymous Anonym said...

Men det är väl självklart att storebrossan/storasystern ska hjälpa lillbrossan/lillasystern.
Det är ju ett känt faktum att vi småsyskon inte blir lika initiativrika och inte tar oss fram lika bra här i livet som ni förstfödda. Mao inte vårt fel att vi ibland behöver en hjälpande hand/plånbok.

Ps. du är jättegullig, precis som min storsyrra :)

11:59 fm  
Blogger A. said...

Gina: Såna kommentarer gillar jag ;-)

1:05 em  
Blogger Annalyza said...

Hallå.

Vad är det för fel på er?
Det är ju självklart att man lånar ut pengar till sina syskon.

(åtminstone om man tror sig veta att man får tillbaka dom någon gång.)

Det är ju därför Gudrun uppfann familjen. För att vi ska hjälpa varandra.
Att flytta och låna pengar och så.

Det trodde jag i varje fall...
...som är storasyrra till tre bröder som hjälpt mig att flytta 17 gånger. Och som numera tjänar så mycket pengar att jag får låna av dom. Grymt!

2:38 em  
Blogger A. said...

Få tillbaka glömmer vi nog i det här fallet. Jag ser mig som en blandning av socialen och en stor sponsor.. :-)

3:07 em  
Anonymous Anonym said...

Har lb nånsin lämnat tillbaka det han lånat?

Apropå det, kan du kolla hur mycket jag har på kontot? Asså, jag får lön på måndag, skulle man kunna få "låna" lite?

4:28 em  
Blogger A. said...

Klart jag kollar det åt dig ;-)

Och nja. Inte tillnärmelsevis så mycket som han borde lämna/betala tillbaka i alla fall...

Men i vissa stunder en trevlig prick ändå :-)

4:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home