måndag, mars 19, 2007

Vad är min människa för en människa egentligen? Jo, en tjyv...

Vad får en medelålders man att tro att den tidning som jag köpt är gemensam, och därför okej att bara ta från mitt bord medan jag hämtar sallad under lunchen bara för att jag läser en annan del just då...

Så gör man inte.
Så han fick på vägen tillbaka höra att han jättegärna kunde få tidningen EFTER jag läst den. Kommentaren, "jag har ju trots allt betalat för att läsa den först" fick honom att se lite konstig ut. Sen slöläste jag så att han hann gå. Och var beredd på att ta samma grepp som på han som kastade ormar...


A.

4 Comments:

Blogger annen said...

Haha! Härligt citat :D

2:42 em  
Blogger A. said...

Jo men hade han frågat hade han utan tvekan kunnat få låna den ena delen... Inte sporten då så klart men den andra tråkiga. :-)

3:01 em  
Anonymous Anonym said...

Mäh, va tyket & bara ta den...

Här på jobbet förvaras GP inne i mitt rum för att den ej skall följa med någon maraton-toalett-besökare som besudlar den...STRIKTLY FORBIDDEN! De kan ta sina Teknikmagz med sig om de nu nödvändigtvis måste läsa där inne....

3:07 em  
Blogger A. said...

Alltså, Regel nr 1 om du ska på muggen på jobbet. Gör det utan tidning...

3:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home