måndag, mars 19, 2007

Drömmar...

Jag brukar aldrig komma ihåg vad jag drömmer i vanliga fall. I natt drömde jag om att jag gifte mig. Med en Tess. Alltså enTherese typ.
Jävligt märkligt.
Kommer ihåg allt, servetter, vilket pinsamt dåligt tal min kompis höll, hur M blev aprak på festen, hur klänningen såg ut. Vad hon hette, vilken låt som spelades när vi gick ur kyrkan osv.

Allt. Utom hur hon såg ut.
Hur ska jag nu kunna veta vem hon är? Jag kan ju inte fria till alla Therese jag träffar...

Så, är det här ett tecken på att;

1. Jag är en liten tjej som drömmer om mitt drömbröllop?
2. Kommer träffa en tjej som heter Therese?
3. Börjar bli senil och komma ihåg oviktiga saker jag ändå inte kommer få bestämma när jag gifter mig?

Senare på natten drömde jag dessutom att jag brottade ner en kille som kastade ormar på folk. Vet inte alls vad det betyder.

Det är enklare att inte komma ihåg vad man drömmer. Men han satt i ett bra grepp.

A.

Idag är jag dessutom skamligt nöjd med min frilla. Oväntat att jag ska klippa mig idag.

14 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag brukar ofta drömma att jag e störtkär i någon lovely karl som e störtkär i mig med & alla detaljer runt omkring MEN man ser ju aldrig ääänsiktet (eller kommer ej i håg det iallafall) så där vaknar man i ovisshet...mucho annoying...& så känner man sig helt kär...
Skulle gärna vilja veta vad det betyder....

10:47 fm  
Blogger A. said...

Precis så. Mucho annoying är ordet... :-)

Det konstiga är att jag kommer ihåg hur den lilla ormkastande mannen jag brottade ner såg ut :-( En blandning av Gollum och Brad Pitt (ondskan himself)...

10:55 fm  
Anonymous Anonym said...

Det var precis en sån dröm som PPP menar som jag hade förra veckan. Kände mig både helt kär och samtidigt otroligt dumpad när jag vaknade.
Men du, vad var det för låt som spelades när ni gick ut ur kyrkan? Sånt är ju väldigt roligt.

12:14 em  
Blogger Peppe said...

Vi kan använda oss av uteslutningsmetoden:

1) det var sannolikt inte jag eftersom jag inte heter Therese.

12:38 em  
Blogger Björnen said...

2. Det var sannolikt inte heller jag eftersom jag inte heter Therese.

1:11 em  
Blogger A. said...

Ida: Ja, lite lurad kände jag mig när jag tittade mig omkring och inte såg en Therese ligga där :-)

Låten, Don't look back in anger.... ;-)

Nej då. Det var faktiskt Ain't no mountain high enough. Och givetvis med en jätteorkester, men men min dröm mitt bröllop. ;-)

Peps: Attans då. :-)

1:12 em  
Blogger A. said...

Björnen: Jag tror både du och jag drar lättnadens suckar över det ;-)

1:13 em  
Anonymous Anonym said...

Så där är det alltid med håret. Bästa frissan börjar man få till strax efter man bokat ny klipptid. Always.

1:19 em  
Blogger A. said...

K: Jag vet, och dessutom är inte "min" frisör där... bittert :-)

1:38 em  
Anonymous Anonym said...

Haha, Don't look back in anger.. Men den andra låten hade nog varit fin. Jag var på ett bröllop en gång där det under utgången plötsligt kom en kör med brudgummens polare som sjöng So Happy Together med The Turtles. Alltså a capella. Det var faktiskt superfint.

1:47 em  
Blogger A. said...

Det var oerhört vackert. :-)

Och mina kompisar sjunger inte a capella för mig på mitt bröllop. Kan i så fall bli ett rekordkort äktenskap... :-)

2:29 em  
Blogger Björnen said...

Jepp. Många sådana.

6:28 em  
Blogger Annalyza said...

Det är läbbigt att drömma att man blir kär i någon man inte känner.

Men värre är när man drömmer om någon man känner - och känslan håller i sig i flera veckor.
Är mucho confusing att hantera.

Drömde jag drömmen att jag blev kär i min kompis för att jag egentligen är det - eller är jag kär i min kompis för att jag drömde en dröm?

Hur som helst.

Jag säger som Jakob Hellman.

"Hon kanske bor i Finland. Där har jag aldrig varit."

Och namn kan man ju byta....kostar 300 spänn och tar en vecka...

10:59 em  
Blogger A. said...

annalyza: Jakob Hellman citat kan göra att du blir en idol hos mig.

Har nog aldrig drömt att jag blivit kär i en kompis, andra saker ja visst men aldrig kär ;-)

8:15 fm  

Skicka en kommentar

<< Home