torsdag, mars 15, 2007

Jävla kuk arbetsgivare...

Le Boss är dum i huvudet.

Borde ju inte kommit som en överraskning. Nu kräver han att jag ska stanna minst två veckor till här utöver vår muntliga överrenskommelse. Hänvisar till att jag har tre månaders uppsägningstid. Kukhuvud. Ska fan aldrig mer lita på ett muntligt löfte av en tre äpplen hög pajas med en kavaj lång nog för att vara en rock.

Skriftligt skriftligt skriftligt. Ska ha skriftligt på allt i fortsättningen. Och inte ett jävla kundbesök till. Eller lunch med någon. Eller middag med någon.


Oj vad motiverad jag blev just nu. Har utan tvekan jobbat klart för den här veckan. Och nästa.


A.


Ps. Den som ens yppar att du får ju trots allt lön blockas.

13 Comments:

Anonymous Anonym said...

Äsch va fan, du skrev ju själv facit till hur du ska fördriva tiden de sista veckorna! Göra så lite som möjligt på så lång tid som möjligt. Ring nån. Bär runt en pärm och se lite bekymrad ut. Börja redan nu vetja! ;)

12:20 em  
Anonymous Anonym said...

Glömde! Le Boss låter som ett icke skrivkunnit kukhuvud. Minst.

12:21 em  
Blogger A. said...

Jo, först så gillar jag din andra kommentar bättre än det första...

Givetvis kan jag göra det så men nu förstörs hela min ledighet jag skulle haft mellan jobben tack vare ett lögnaktigt, dvärgliknande as. Men men, fr.o.m nu kommer jag bara kosta pengar...

1:02 em  
Blogger Peppe said...

Ska jag komma över och ge honom lite smisk?

1:32 em  
Anonymous Anonym said...

Så det blir ingen Jönköpingsresa? Vafaan. Kukhuvveboss.

1:33 em  
Blogger A. said...

Peppe: det vore nog bra... Har inte sett honom sen vår diskussion innan lunch. "De" är inte direkt vana vid att någon säger emot...

Ida: Den löser vi ;-)

1:44 em  
Blogger Ninde said...

a: Känner du dig inte lite hängig? Gula febern kanske? Som i måste vara hemma och äta glass och kolla på Glamour Girls de sista två veckorna? ;)

Fast å andra sidan. Tänk på vilka fantastiska kvantitativa blogginlägg du kommer att åstakomma de 7 1/2 h om dagen du inte jobbar... ;)

2:04 em  
Blogger A. said...

7 1/2 jag inte jobbar? 8...

2:19 em  
Blogger Ninde said...

a: Jamen du måste väl gå och hämta kaffe nångång och kanske bli tvungen att bära pärm och muttra något hejliknande till kollegorna? = jobbliknande..

2:37 em  
Blogger A. said...

Okej då... kaffet slutar jag ju inte med ;-)

3:37 em  
Blogger S said...

Nej. Muntligt avtal är bindande ju. Hälsa muppen det. Annars kan jag svänga förbi och upplysa honom om det.

5:09 em  
Blogger A. said...

Jag behöver en jurist! Du är anlitad, ska vi säga ett par svarta pumps i arvode? :)

6:12 em  
Blogger S said...

Absolut.

11:28 fm  

Skicka en kommentar

<< Home