tisdag, mars 13, 2007

A får mat och mer mat...

Nyss lunch.
Nästan så att det är dags att damma av parkbänken för att äta lunch men först så en trevlig bjudlunch av en kund som råkade stoppa förbi i området.
Inget jobbsnack, endast sociala roliga saker som sport och musik.... ;-)

Senare ikväll. Bjudmiddag av det mer jobbiga slaget.
Anställda plus respektive ska ut och äta. Återigen som att sitta på en middag med mamma.

Ska du inte gifta dig?
Ska du inte skaffa barn?
Ska du inte köpa en pudel?

En skillnad från mamma bara - bara en på kontoret vet att det är drygt 1.5 år den det tog slut med Le Ex. Och hon fick veta det för någon månad sen. Inte riktigt deras problem samt att jag inte vill bli ihop-parad med någon söt tjej som ska giftas bort från församlingen.

Men ikväll kommer det väl att komma ut. Kunde å andra sidan inte bry mig mindre. Så jag har redan valt vilken "uniform" jag ska använda ikväll. Den som säger "åh, det känns jättetråkigt att lämna er här på XXX"

Sen ska jag skratta hela vägen därifrån... Mätt, belåten och förhoppningsvis onykter...


A.

PS. En medicinsk fråga. Om man har ryckningar i ena ögonlocket då och då. Vad kan det bero på?

7 Comments:

Blogger S said...

Ryckningarna kommer helt säkert på grund av en framtida företagsmiddag. En whiskey hjälper.

Och vad du än gör, köp inte en pudel.

1:55 em  
Blogger A. said...

Hehe, Pudeln är ingen risk. Lovar. Faktiskt lite oroad över mina ryckningar.. Liksom bakom ögonlocket.. :-/

2:30 em  
Anonymous Anonym said...

Näe, det är inget farligt. Men är du säker på att du inte är full? För då brukar jag få ryckning i ögat nämligen. Mycket märkligt är det.
Apropå ögon. Idag har jag varit hos en ögondoktor och de droppade nåt i ögonen som gjorde att pupillerna vidgade sig. Så nu ser jag helt svart ut i ögonen och alla på jobbet är rädda för mig. De tror jag går på knark. Mohaha.

3:41 em  
Blogger A. said...

Jag litar på sjukvården. Men det känns som jag flörtar med datorn...

Och Ida, jag är ganska säker på att jag inte är full. Men jag hade inte haft lika tråkigt om jag var full....

3:53 em  
Anonymous Anonym said...

Ryckningar = stress. Så brukar det vara. Med tanke på middagen verkar det inte så osannolikt...

11:48 em  
Blogger A. said...

Moi: Du kan ha rätt men det har tyvärr fortsatt. Kanske ett tecken på att jag kommer bli grym på att flirta lagom till våren... ;-)

10:09 fm  
Blogger Annalyza said...

Ryckning i ögat = sömnbrist.

Så är det på mig i varje fall.
Sömnbrist i kombination med stress, kanske?

3:03 em  

Skicka en kommentar

<< Home