fredag, mars 09, 2007

Nya regler och båtar i gelatin.

Ytterligare ett pass på gymmet igår.
Cykling och sen mer cykling.
Enda killen på passet så jag fick direkt frågan om vad det var för dag igår. Om jag inte kunde fick jag gå därifrån. Sen försökte instruktören locka med mig in i ett annat rum. Först vart jag smickrad men sen nämnde hon något om "core-träning" så jag tackade snabbt nej.

Men.
Maraton närmar sig. Överraskande nog så "glömde" de som A slog vad med om vem som var bäst att anmäla sig och nu råkar loppet vara fullbokat.
Trist för er. Verkligen.
Överraskande. Nej. Pajasar.


Så jag ser redan framemot att bli bjuden på mat och alkoholhaltiga drycker.
Som vi sa innan skulle den som kom sist bjuda på middag.
Jag har gjort om reglerna.
Eftersom det bara är jag som ska springa så lägger jag till att de som inte är med får bjuda på allt under en helkväll.
Så är reglerna nu.


Annars så låg det två stora påsar med hallon & lakritsbåtar i brevlådan igår. Min granne är inte så dum ibland. Häromdagen ville hon bjuda på middag och idag fick jag godis.


A.


Ps. Om någon är sugen så finns alla lakritsbåtar kvar. Lakrits är inte bra godis.

11 Comments:

Blogger Fabbe said...

fan va skönt att höra, lakrits är inte godis, jag förstår inte fabläsen vissa har för smaken, konsistensen är oftast elkabelliknande dessutom.

Du svarade väl självklart att i morn är det återigen internationella mansdagen:)

9:57 fm  
Anonymous Anonym said...

Trams. Lakrits är it! Godiset famför allt annat godis. Lakrits i en godispåse är som krämen i en krämbulle. Det bästa.

Fast båtarna kan du behålla. Typ den enda variant av vedervärdig lakrits som finns.

10:21 fm  
Blogger Ninde said...

Lakrits är fasen det bästa godiset. Fast ska såklart vara salt. Lakritsbåtar duger bara i nödfall.. Och nu undrar vi vad du gjort för att förtjäna grannlig givmildhet? ;)

10:32 fm  
Blogger A. said...

Fabbe: Skönt med lite medhåll. Inte många som håller med mig om lakrits.

K: Trams? icke då... Lakrits är inte godis. Alla sorters gelegodisar dock. Mmmm....;-)

Ninde: Lakritsen avhandlat. Se ovan. Min granne har ett hjärta guld och tycker kanske synd om mig? Utan godis och får äta ensam varje dag... ;-)

11:01 fm  
Anonymous Anonym said...

The girl next door. Hon är såklart lite förtjust i dig :)

12:41 em  
Blogger A. said...

Nu framstår du som Hugh Hefner Ida ;-)

Klart hon är förtjust i mig. Alla mina grannar gillar mig. Utom Kattanten. ;-

1:04 em  
Anonymous Anonym said...

Haha. Ja det är det jag försöker uppnå lite varje dag. Att låta som Hugh Hefner.

3:51 em  
Anonymous Anonym said...

Fröken Fräken kan tänka sig att offra sig och äta upp laktritsbåtarna. Snällt va? :)

5:21 em  
Blogger A. said...

De är hennes. Kommer du och hämtar dem eller ska jag spara dom tills vi ses?

5:38 em  
Blogger Björnen said...

Lakritsbåtar ger lakrits ett dåligt rykte och förtjänar inte namnet.

Och vad är förresten grejen med hallonbåtar? Om jag stötte på ett hallon som smakade så så skulle jag spotta ut det direkt...

7:44 em  
Blogger A. said...

Vi ska inte skylla något dåligt rykte på lakritsbåtarna. Det klarar lakritsen själv:) Sen skulle jag nog bli glad om jag hittade ett hallon som var som en hallonbåt... :) Eller ännu hellre en hallonbuske där hallonbåtar växte...

10:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home