måndag, mars 05, 2007

Varför?

På lunchen idag läste jag expressen. Tidningen alltså. Inte på nätet. På fjärde sidan kan man läsa insändare. Man får skicka in vad som helst. Den här läste jag idag. Och sen dess har jag funderat på vad han, Malte, vill ha ut av den.

"... Det känns befriande att man inte är intresserad av idrott och att man inte är fast i sportfåneträsket..." /Malte.

Vad vill han ha sagt med det egentligen som fått honom att känna att det här måste jag skicka en insändare till Expressen om.
Jag vet inte. Och jag har klurat. För att han inte är intresserad av sport. So Fine. Det måste vara djupare än så. Annars tycker jag Malte ska låta bli att skriva insändare. Eller vänta tills min kommit in.

Mitt förslag till insändare är:

"...Det känns befriande att man inte är intresserad av fåglar och att man inte är fast i ornitologträsket..."/A.


Men vad menar han, vad vill han?


A.

6 Comments:

Blogger Ninde said...

a: Elementary my dear A. Det är hans sätt att säga till eventuella presumtiva flickvänner att de inte kommer att behöva fightas om fjärrkontrollen för att hon vill se Grays anatomy och han vill se sport. Han kommer senare inte att inför vänner beklaga det faktum att han missade nån obskyr delfinal bara för att hans son promt måste födas samtidigt... ;)

4:16 em  
Blogger A. said...

För enkelt Ninde. Förresten. Ninde låter som en orkan. El Ninde ;-)

Måste vara något mer än så. Måste vara det. Men är det så kan jag meddela min "wife to be" att jag i alla fall inte kommer vara ute i naturen och kolla på trutar när Lill-A ska födas... Jag är där. Förmodligen avsvimmad.

4:29 em  
Blogger Ninde said...

*tss vilket påhopp* Dessutom är det nog el Ninjo du far efter i minnet...

He,he ;)

4:40 em  
Blogger A. said...

Det var ju därifrån jag fick det. Men tycker att El Ninde skulle kunna passa. Kankse på en liten storm som bara gör Småland strömlöst ett par timmar. En lite snäll variant av orkan ;-)

4:48 em  
Blogger Ninde said...

Aha du tänker så. Fast vore jag orkan skulle jag låta bli Småland. Skulle mobilisera all kraft på nåt ställe där det bor mindre trevliga typer istället.. :)

4:57 em  
Blogger A. said...

Du får såklart välja mål själv :-) Smålänningarna har ju haft det tufft ett tag...

10:35 fm  

Skicka en kommentar

<< Home