torsdag, mars 01, 2007

Avsked svart på vitt...

Nej, det är inte så dramatiskt som det låter. Det är värre. Det är ett hot mot fosterlandet som jag ser det.

Det var inte många dagar sen jag med glädje berättade om vilken tuff liten soldat jag var i lumpen. Hur jag stod emot frost och kyla, lämnade hopar med"döda & skadade"* efter mig och slet i Kronans tjänst.

Det var på den tiden då fienden kallades Den lede Fi och alltid målades röd och förväntades bo österut.

Men igår kom det.
Brev från Pliktverket.
Jag är icke önskvärd längre utan min stridsplacering har blivit struken och jag ingår ej längre i "den allmäna värnplikten" i Sverige. Nu är det bara hoppas att allt fortsätter vara lugnt. För jag kommer inte vara där ute och beskydda er.


A.


* frosten klarade jag med ett varmt tält, döda och skadade var det massor med för en sjukvårdare...

6 Comments:

Blogger Ninde said...

Kanske du inte skulle ha betonat att du bara ville rädda 18 åriga tjejer som uttryckte sin fulla beundran för dr A Mc Dreamy? ;)

10:19 fm  
Blogger A. said...

Hehe... Jag räddade alla ju :-)

Men visst fick vi lära oss hur vi skulle prioritera de skadade ;-)

10:38 fm  
Blogger Ninde said...

Aha, till skillnad från alla andra som prioriterade: a.b.c gjorde ni tvärtom och tog c först? ;)

10:47 fm  
Blogger A. said...

Inte skulle väl jag ? Sanningen är att det mest kom antingen frusna finniga killar i 20-årsåldern eller svettiga diton... ;-)

11:32 fm  
Anonymous Anonym said...

Har du blivit gubbe, hihi?

12:50 em  
Blogger A. said...

Men Gina, det där var väl onödigt :-)

Men antar att du har rätt. Tur att det är Antikrundan på tv ikväll så man inte deppar ihop i gubbträsket...

1:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home