tisdag, februari 27, 2007

Hur man ser vilka som är sina vänner...

Räknas det som arbetstid att försöka komma på vart man vill resa om man av en slump är ledig i två veckor i maj. Och sen borde det vara en mänsklig rättighet att ha kompisar i en massa länder som är varmare än där mina utlandsboende* kompisar gör.

Och dessutom har endast en kompis uttryckt stor vilja att få besök av A. Vet inte om Hong Kong är det som lockar mest. Ett positivt svar. Oroväckande lite, och räknar inte in han i Jönköping. Hade räknat med ett postivare utfall på ett mail som sa.

"Hi,

So what are you up to in May?

What about supporting me with food and somewhere to sleep. During the days, while you work I can handle myself and the evenings we spend at bars... :-)"

Trista typer.

I ett av svaren stod dessutom;

"..Hey!

I'm not running a hostel you cheap bastard..."




Kan man åka till en varm strand ensam?
Ligga på en solstol och inte göra annat än att vinka på kyparen som kommer med parasolldrinkar?

I så fall ska jag åka med Shine och ha Bornebusch och Tornving som reseledare.


A.


* Nu ser ju de sig själva inte som utomlandsboende. Men det är för att de inte vet bättre.

11 Comments:

Blogger Peppe said...

Du är naturligtvis alltid välkommen till det fantastiska Helsingfors, men HongKong låter i mina ögon väldigt spännande.

9:37 fm  
Blogger A. said...

Jo, men jag flyr ju från Asien :-)

9:58 fm  
Blogger A. said...

Fast vackra Helsingfors har jag ju aldrig varit i heller...

9:58 fm  
Blogger Björnen said...

Hehe, jag la ju upp en video på nämnda tema igår.

Måste erkänna att Hongkong låter lockande. Trots att det ligger i Asien. Kan rekommendera Helsingfors. Trots att det ligger i Finland. ;-)

10:08 fm  
Blogger A. said...

Hong Kong lockar inte alls. Hellre Jönköping. :-)

11:27 fm  
Blogger Björnen said...

Jönköping?! Men... där finns det ju folk som är... religiösa! ;-)

11:47 fm  
Blogger A. said...

Religion skrämmer mig inte :-) Eller lite kanske. Hörde något geni till Pingstpastor uttala sig häromdagen. Han skrämde mig...

Tror han skulle störta regeringen genom att ta ställning mot abort... Samtidigt som han skrämde mig är jag lite fascinerad av folk utan verklighetsförankring :-)

11:55 fm  
Blogger Peppe said...

Vaddå TROTS att det ligger i Finland????

3:57 em  
Blogger A. said...

Jag har noterat det obefogade påhoppet Peppe. Helsingfors leder besöksligan hittills...

5:11 em  
Anonymous Anonym said...

Jag tror jag har fått ditt mail som spam. Eller iaf ett liknande.. ;)

8:36 em  
Blogger A. said...

Ylwa: Eller så är det så att vi känner varandra och jag tror du bor utomlands ;-)

9:25 fm  

Skicka en kommentar

<< Home