söndag, februari 25, 2007

En Fredaglördagssöndag.

Vilodagen.

Jag är en idiot. Igår frös jag i princip alla vitala kroppsdelar av mig i S-tälje för att se på en fotbollsmatch det laget jag gillar inte ville spela.
Kallt.
Sen hem.
Och Schlager ensam i soffan. Några tankar som dyker upp.

1. Är alla låtar som spelas på radio utländska? För värre skit har jag sällan hört. Förutom Caroline Af Ugglas låt då.
2. Är Christer Björkman med i alla program för att han själv börjar märka hur passé han är?
3. Stad i Ljus. Det var en låt det...
4. Är inte spåret med att ha transor med rätt utspelat? Eller är jag trångsynt.
5. Har de delat in startfältet efter längd? Både Uggla och Andreas Johnsson använder ju stege för trösklar...

I fredags badade jag bastu och drack öl med en kompis i hans nya hus. Jättetrevligt. Sen dess bär jag alltid omkring en lapp i fickan där det står.

Bastu är bäst i ca 50-70 grader. Inte 94... Oavsett hur macho jag försöker vara. Ingen tackar mig för det.

Idag är det söndag och det finns bara ett ord som slår mig. NADA. Jag har bakat. Jag har ätit mat. Jag har tvättat. Jag har sett på tv. Inte direkt skoj. Men Le Twin håller i alla fall på att ta sig runt Öppet Spår....

Jag har så tråkigt att jag funderar på att skaffa ett gymkort. Och då givetvis ett par spräckliga, säckiga byxor, alltid ha badtofflor och en modern vattenflaska*


A.

*En sån där som det står något konstigt namn för kreatin/växthormon/ersättningspulver på. Börjar eller slutat alltid med MAX...

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad bakade du? Tycker det är otroligt fint när killar ska baka av någon anledning, vet inte varför. :)

10:43 em  
Blogger A. said...

Jag bakade bröd. Givetvis från en "fuskmix" men likväl bakade jag :-)

8:16 fm  
Blogger Ninde said...

Okej att du älskar ditt lag. Okej att de åkte på att spela i tälje. Men herregud var du tvungen att följa dem ända dit? *skakar på huvudet* ;)

8:45 fm  
Blogger Peppe said...

Lugn bara lugn. Vi behöver inte ta till SÅ dramatiska åtgärder som gymkort.

Och som finländare känner jag mej naturligtvis manad att kommentera bastuincidenten. Bastu är som bäst runt 75 grader. Korta pass, kall öl och gott pratsällskap.

8:50 fm  
Blogger A. said...

Ninde: Blir så när man inte har något liv. Tyvärr. Hade sjukt gärna, på riktigt gjort något annat.

Peppe: Så klok. Du har rätt. Ölen och sällskapet hade jag. Dock åt helvete för varmt... :-)

8:52 fm  
Blogger Lill-Krizan said...

På min flaska står det "Nutrition for champs". Mycker coolare än nåt fjantigt -max. Eller hur?

11:28 fm  
Blogger Lill-Krizan said...

Glömde tillägga att den är svart och guldfärgad och har en muskelknutte på sig.

11:29 fm  
Blogger A. said...

Lill-K: En sån kan jag tänka mig :-)

1:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home