onsdag, februari 21, 2007

Saker jag saknar, del 512

Jag är ganska bra på att tappa bort saker.

Jag har tappat;
Nycklar
Plånbok
Visakort
Omdöme
etc...

Det är i min värld ganska enkelt att tappa bort något.
Oftast kommer det fram igen. När jag städar. Men igår när jag städar upptäcker jag något annat som är borta. Jag har tappat bort min hallmatta. En matta.
Spårlöst försvunnet.
Jag har två rum och kök att leta igenom.
Logiskt sett kan inte mattan finnas på så många olika ställen.
Fortsätter städa. Det blir rent. Det blir fint. Men min hallmatta är borta.
Spårlöst.
Kan det vara så att folk snor med sig hallmattor?

Om ni ser en vit matta med rosa och svarta ränder se vilsen ut. Säg åt den att gå hem.


Annars är jag djupt upprörd på Le Twin och kompis H. De skulle komma och kolla på fotboll igår, snacka skit. Lyssna på lite musik och dricka kaffe. Le Twin kommer en timme tidigt, han hade inget att göra. Att jag just då tog en tupplur tänkte han inte på. Bangade på ringklockan med en smäll som skulle skickat George Scott i omloppsbana och mitt stackars hjärta har inte lugnat ner sig än. Nummer 2 kommer 10 minuter senare.

Så var den tuppluren förstörd. Trist. Som George C säger.

"... I live for a good nap. Sometimes that's the only thing that get me out of bed in the morning..."

Världen - 1
A - 0


A.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du tappade väl inte humöret när Le Twin kom för tidigt?
Annars håller jag med om att det är jättestörigt att bli väckt av telefon/dörrklocka/familjemedlem("sover du?") när man precis knoppat in.

11:07 fm  
Blogger A. said...

Tappade givetvis inte humöret alls. Svarade som alla gör i den situationen. Jag blåljög och sa att jag var vaken...

11:15 fm  
Blogger Peppe said...

Vämta lite nu:

"en vit matta med rosa och svarta ränder" Det kan inte vara så svårt att hitta den.

För övrigt har du fullständigt rätt angående vikten av power naps. Utan dem vore världen en sämre plats.

1:49 em  
Blogger A. said...

Den borde inte vara det tycker man... Men borta är den. Misstänker att någon blivit kär i den och nallat den.

Och när det gäller power-naps är vi rörande överrens... :-)

2:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home