fredag, februari 16, 2007

Dagens

Då var det dags. Vi tar det från början.

Dagens morgon tv : Vaknar man vid 6-snåret och vill se på tv rekommenderar jag en hälsosam dos av Brandon. Idag var det någon liten läskig figur med som försökte döda Kelly. Riktigt läskig liten typ.

Dagens min pappa bestämmer : Tori Spelling (Donna) anses tydligen som riktigt snygg i serien. Ingen annanstans. Möjligtvis i ett mörkt rum.

Dagens min pappa: Min pappa. Som helt plötsligt. Som fantomen står vid bordet där A och kompis äter lunch och kommenterar. "...det där ser nyttigt ut. Är ni säkra på att det är vad ni behöver..." Ja. Det var vi.

Dagens strike: Senare ikväll. Kanske med blygsam strike-dans efter.

Dagens lektion: Värmländska. Hur långt kommer man egentligen på "Chip" sola skina och de blåsa i träa idag". Tveksamt om jag stannar kvar.

Dagens/helgens förhoppning: Jag vill verkligen se/träffa Bengt Alsterlind. Få fråga honom om hur man får svävaren att fungera, vilken knop man ska ha till repstegen, och hur långt gräset ska bli innan man kan börja klippa det till en frisyr på sin kruka med dit målat ansikte.


ca 3 timmar kvar nu. Sen är det dags att ta på sig dansmackorna (eller ett par vanliga skor) bege sig till dagens kompis afterwork och hoppas att scenen från skolan inte upprepar sig. Helt otroligt vad bra man bowlar med ett lättare barnklot. Helt otroligt vilka små fingrar de har de små rackarna. Helt otroligt vad ont i tummen man kan få.


A. För Kungen.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

HAHAHAHA...brukar titta på Bevvan när jag borstar tänderna...men i dag fastnade jag vid det hysteriskt spännande avsnittet (NOT!) när psykot skulle avliva sig själv & Kelly...Jag var på jobbet kl 8.00 istället för 7.20...

En fråga: Är dte bara jag som lägger märke till det eller har inte Donna "Klarabella" VÄLDIGT mycket fjantiga som ljud/pip för sig hela tiden?

2:56 em  
Blogger A. said...

Jag brukar aldrir vara vaken så tidigt så det var en mycket glad överraskning... Men visst var hon läskig det lilla psykot!

Donna har väldigt mycket konstigt för sig. Det stämmer. Är det inte lite roligt att pappa producentens dotter är den som ska spela tjejen som inte dricker, inte har sex osv... Läge att rycka skygglapparna? ;-)

3:25 em  
Blogger Ninde said...

ha ha..A är allt lite småförtjust i "det lilla psykot"? na na na na;)

4:26 em  
Blogger A. said...

Hörru du. Det är jag inte alls. ;-)

4:28 em  
Blogger Fabbe said...

Nu har jag besämt mig, du är inte nån förortskille. Man skriver inte för kungen annars. :)

trevlig helg

4:57 em  
Blogger S said...

Hajkbananerna är det viktigaste!! Kan du uttala hajkbanan är du hemma och för evigt kung i Värmland.

5:13 em  
Blogger A. said...

Fabbe: Hehe. Så ingen förortskille alltså... Du har verkligen klurat.

Sandra: Jag provade. De är inte så stolta över Hajk som man kan tro... ;-)

9:55 fm  

Skicka en kommentar

<< Home