onsdag, februari 14, 2007

Märkligt.

Hur fel kan alla blomsterbud gå egentligen?
Var är korten.
De anonyma mailen med kärleksförklaringar?

Alla hjärtans dag i skolan. Eller på gymnasiet. Ett evigt skickande av rosor som elevrådet delade ut. Och så här i efterhand, fan vad grymt mot de som aldrig fick någon. Och så sjukt elakt av oss att skicka rosor till killkompisar med texter som;

"...Jag tycker du är söt..."

"...Jag vet vem du är men du vet inte vem jag är..."

Själv var jag stor idol bland klassens killar då jag redan i 1:a på gymnasiet lyckades få en ros av en tjej som gick i 3:an... Åsa hette hon. Det ni. Min dåvarande flickvän gillade inte henne men jag var nöjd som få.

Men idag lyser allt sånt med sin frånvaro så jag snodde åt mig en sån här bara för att de är skitgoda. Och så verkade det som jag hade någon att köpa godis åt.







A. För Kungen

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Konstigt, blomsterbuden verkar inte hitta här i Göteborg heller.....

11:10 fm  
Blogger A. said...

Märkligt att de tar ledigt en dag som denna... ;-)

11:24 fm  
Blogger Ninde said...

Här jobbar de iaf :)

11:26 fm  
Blogger A. said...

Hört uttrycket att man inte ska strö salt i såren?

Annars kan jag förklara... Men kul för dig! Verkligen.

A. Bittrare än Tony Richardsson

11:31 fm  
Blogger Ninde said...

he,he he ;)

11:52 fm  
Blogger Björnen said...

Har en känsla av att om man samlade ihop alla dagens inlägg i bloggsfären så skulle nog 80% handla om att man inte blir uppvaktad på denna dagen.

/Björnen. Inte bitter, bara realist. Eller jo, kanske lite.

1:05 em  
Blogger Peppe said...

Vi kan ju ta utslutningsmetoden. Blomsterbuden är icke i Helsingfors heller.

1:28 em  
Blogger A. said...

Björnen; Nja... tror många tjejer bara inte blivit uppvaktade än. Är nog inte så bitter heller. Mina gelehjärtan funkar utmärkt. Oavsett om jag köpt dem själv eller inte... :-)

Peppe: Har de inte kommit dit än heller. Skandal. Pepita utan blommor.

Då vet vi, inte i Sthlm, Polly får inga blommor i GBG och du inga i Helsingfors. De jobbar väl övertid i Motala eller något sånt...

1:41 em  
Anonymous Anonym said...

Tror alla blomsterbud fortfarande binder buketter. Slank in i en yttepytte blomsteraffär, typ 20 m2, i ett helt annat ärende på lunchen. Och där inne stod 11(!) damer i "blomsteraffärsrockar" och band buketter med rosor, vitt grejs och tyghjärtan för brinnande livet. Inte en bukett gick loss på under 300.

Ikväll lär de få pinna på för att hinna dela ut alla kvastarna. Så än lever hoppet.

2:06 em  
Blogger A. said...

Du kanske har rätt :-) Vore bra för snart är mina gelehjärtan slut och jag kommer må illa av att ha ätit för mycket :-)

2:14 em  

Skicka en kommentar

<< Home