fredag, februari 09, 2007

Män med lindriga förkylningar gör som gamla gummor. De krymper...

Min lilla förkylning har inte släppt.
Alltså har jag varit tvungen att äta en frukt redan. Och nu är det dags att dyka ner i skrivbordslådan för att ta fram Echinagard, c-vitaminbrus och dricka te med honung i.

Dessutom har jag lock alternativt vatten i ena örat så jag hör knappt på höger öra just nu. Hur jag löser det? Jag vänder det mot kollegorna.



A.

Och när jag just nu nös upptäckte jag att jag spillt tandkräm på armen. Fan. Det blir en sån dag.

7 Comments:

Blogger Ninde said...

Din stackare. Zink+c-vitamin och T.L.C brukar hjälpa. Fast det har sina fördelar att ha knäck i lurarna, man kan sålla bort en massa skitsnack.. :)

9:02 fm  
Blogger A. said...

Zink? Zinkpastan kanske kommer till användning :-)

Och C-vitaminer har jag. Kan falla på T.L.C kanske... ;-)

9:21 fm  
Blogger Ninde said...

ajdå det var inte bra ;)

9:41 fm  
Blogger Peppe said...

A, du har min fulla sympati. Stackars dej. Kan du ändå förklara ett av universums största mysterier för mej: varför blir män så oerhört ynkliga då de är förkylda?

9:45 fm  
Blogger A. said...

Peppe: Tack. Jag behövde det. ;-)

Kan det vara så att vi till vardags ska vara så starka, beskyddande och försöka vara alla till lags att när vi blir lite krassliga är det alla dessa känslor som vi förtryckt för att vara män som kommer fram? Vi blir kraftmässigt tömda och känner att vi inte räcker till för att vara starka och beskyddande längre då? Att vi egentligen ser det som ett misslyckande i vår manlighet förutom att vi är lite sjuka? ;-)

Eller så är vi bara jävligt gnälliga, lata och uppmärksamhetsjunkies av stora mått?

10:03 fm  
Anonymous Anonym said...

Lock för örat. Kanske är det föga attraktiva fenomenet vaxpropp? Spola öronen kanske?

10:38 fm  
Blogger A. said...

Den attraktiva lösningen har jag inte tänkt på... kul att du påminde mig ;-)

11:14 fm  

Skicka en kommentar

<< Home