måndag, februari 05, 2007

Helg och saker jag inte säger upp mig för....

Le Helg.

Fredag.
Exakt ingenting. Och då menar jag ingenting. Knappt ens tv. Och så förstår jag verkligen inte varför Svinalängorna kunde bli en hyllad bok. Nästan exakt lika konstig som namnet.

Lördag - Umgänge med stolt relativt nybliven far och son. För att leda in sonen på det rätta spåret så såg vi alla tre på fotboll. Och tjoade så att killen skulle komma in i den rätta stämningen.
Det gjorde han inte. Han kräktes. Två gånger.

Efter har lekt med barn och vägrat hjälpa till att torka upp de spår den lille lämnade fortsatte kvällen iväg mot de stora coola killarna.
Innerstadskillarna. *
Och biljard. Där har vi en sport som jag uppenbarligen inte har någon vidare talang för. Ingen ny karriär där. Men det var fan som spela mot Ceulemans och Torbjörn Blomdahl.
Jag koncentrerade mig på öl istället.

Sen bar det iväg med innerstadskillarna via Grill och sen vidare därifrån. Just som jag var beredd att med näbbar, klor och kanske även en biljardkö slåss för att slippa Sturecompagniet så säger de att vi ska till Söder. Nickar lite instämmande och följer med.
Destination Medborgarplatsen.
Senare under kvällen passar jag på att dricka både Fernet och någon konstig shots som gav mig en söt smak i munnen igår innan jag amerikaniserade mig rejält vid 24.00 igår kväll.
Nattpizza och Super Bowl. Jag är en sån nörd.


A.


* Gamla The Northern Hoodsare som lever i förnekelse...

22 Comments:

Blogger Lill-Krizan said...

Jag som letade febrilt efter någon som ville USA-vaka med mig inatt! Med hamburgare, Superbowl och allt som tillhör.

Ring nästa gång!

10:29 fm  
Blogger A. said...

Absolut. Hade behövt någon att diskutera bland annat exakt hur kort är Prince efter han uppträdande, burgare är gjutet.

Nästa gång. Ser redan fram mot NHL finalerna :-)

10:47 fm  
Blogger Ninde said...

Seriöst A, Fernet? But why?

11:14 fm  
Blogger A. said...

Ninde: Den frågan ställer jag mig själv för gott är det inte...

Så många frågor, så få svar ;-)

11:22 fm  
Blogger S said...

Det där med biljarden. Och ölen. Jag är som bäst efter en öl. Vissa dagar två. Men sen stupar kurvan och jag blir mer och mer värdelös. Och förra gången piggade kommentaren Men du är riktigt bra för att vara tjej! upp. Inte.

1:00 em  
Blogger Björnen said...

Som vi redan har avhandlat i tidigare posts så är Fernet ondskan objektifierad.
Det får ju en att undra om du också stödjer sådana onda företeelser som: Schlagerfestivalen, Mona Sahlin, galor och Stefan Holm? Fast i hemlighet då.

1:03 em  
Blogger A. said...

Sandra: Oss emellan. Jag blev tragiskt nog varken bättre eller sämre i takt med ölen... :-)

Björnen: Japp. Något är fel med min nyvunna fascination över Fernet. Lillbrorsans fel med stor sannolikhet.

Din avslutning kommer jag bortse ifrån. :-)

1:21 em  
Blogger Björnen said...

Du väljer alltså att bortse från avslutningen?
Jag tolkar det som att det var ett känsligt ämne och att jag prickade helt rätt i mina antaganden. Visste väl det! ;)

1:28 em  
Blogger Peppe said...

Jag kom hem -stelfrusen med ömma fötter- vid halv fem och åt uppvärmd nattpasta. Jag tror att jag aldrig ätit ngt så gott förut.

1:33 em  
Blogger A. said...

Mat är alltid bra Peppe. Speciellt nattmat. Själv smakade min pizza precis som vanligt. Exakt som jag ville ha den alltså :-)

Men du måste ta hand om fötterna. Inte bra att frysa så där... :-)

2:33 em  
Anonymous Anonym said...

Okej, okej. Men hur var det med PEX-utsläggningen? Och tuggummina? (Konstig bestämd på flera tuggummin där, kan det vara riktigt rätt?)

2:45 em  
Anonymous Anonym said...

PEZ-utställning skulle det såklart va. Och konstig bestämd FORM...

För snabb på tangenterna.

2:47 em  
Blogger A. said...

K; Inställd och ersatt av lek med litet barn då mitt sällkskap inte alls var i form för såna aktiviteter.

Tyvärr.

2:57 em  
Blogger Lill-Krizan said...

Björnen: Klart som korvspad att A gillar melodifestivalen! Det gör alla riktiga män.

4:29 em  
Blogger Lill-Krizan said...

Det verkar förresten som att (nästan) alla vi som skriver här inne befann oss onyktra kring Medborgarplatsen i lördags. Är det en tillfällighet eller en av biverkningarna man kan uppleva om man har en blogg?

4:37 em  
Blogger A. said...

Haha... Onekligen verkar det så. Var var du? Tänk om vi stått brevid varann i en bar utan att veta om det?

Ja, melodifestivalen får okej utan tvekan men resten av Le Bear's förslag måste jag säga nej till :-)

4:41 em  
Blogger Lill-Krizan said...

Ja, du kanske var den där störiga typen som knuffades på dansgolvet och som jag i smyg spottade lite på skorna.

Jag var på "Bara bar" och åt apelsinchokladmousse och drack sprit och sen en skvätt på stället i Strykjärnet. Vet inte vad det heter.

Du då?

5:48 em  
Blogger A. said...

Vi sprang runt förbi Södra Teatern, sen en snabbsväng ner på Snaps och sen var jag bra hungrig och åt en massa korv mitt på Medis..

9:01 fm  
Blogger Lill-Krizan said...

Jag var ett misslyckat övertalningsförsök ifrån att hamna på Södra Teatern. Vännerna svek.
Det är annars ett rätt trevligt ställe.

5:36 em  
Blogger A. said...

Där ser man. nästa gång bjuder jag på något att dricka om du tar dig dit:)
Och det är ett trevligt ställe, har inte vart där så många gånger faktiskt...

10:04 em  
Blogger Lill-Krizan said...

Sounds like a deal.

Röd nejlika i knapphålen?

11:01 em  
Blogger A. said...

En deal. Coolt också. Har alltid velat ha en nejlika i knapphålet...

8:25 fm  

Skicka en kommentar

<< Home