fredag, februari 02, 2007

Bivack. Jag ska gräva en bivack.

Le Helg närmar sig med småsteg och sekunder som på allvar måste vara långsammare än en sekund är tänkt att vara.

Ytterst få saker planerade inför helgen, museibesök med The Brat imorgon. Vårt nya "låt oss kultivera oss" projekt. Nordiska eller Moderna står på menyn.
Jag håller på Nordiska.
Sveriges största samling av PEZ-figurer ska visas. Jag har sju stycken. Min favorit är Betty i Flintstones...


Sen så ska mitt ansikte, mina ögon och egentligen resten av min kropp få uppleva något som den knappast varit bortskämd med de senaste månaderna.

Dagsljus. Och sol.

Om jag har tur.
Det kommer inte vara varmt. Det kommer inte att vara underbart att sitta i en backe och fika så det ska jag inte göra. Men jag har planerat en egen utflykt.

- Soldäck utanför La Casa A ska skottas. Som ett litet snöfort.

Sen ska jag sätta på mig skidbyxor, varma jackan, fixa varm choklad.
Sen ska jag sitta där.
I min bivack och ha en egen utflykt. Och dricka varm choklad som jag egentligen inte gillar. Men under tak men samtidigt ändå i snön.
Kanske ska jag läsa ut The Dirt också. Och vinka lite åt grannarna.



A.

14 Comments:

Blogger Ninde said...

Jasså, ni har också hängt på "låt oss kultivera oss trenden"? Håller också på Nordiska...fast PEZ som kultur..? ;)

Bivak låter som en alldelles lysande idé..och nu blev jag sugen på snögrottorn, skidturer, apelsin och varm choklad... ;/

3:43 em  
Blogger A. said...

PEZ som kultur? Vem bestämmer vad som är kultur. Låt oss säga utställning då? ;-)

Aha, är det så det stavas. Fint att bara smussla in korrekt stavning sådär.. :-) Tror det kommer vara en grym ide. Speciellt om solen skiner. Kommer återkomma på måndag med rödblommiga kinder och ett utvilad leende :-)

4:02 em  
Blogger A. said...

Förresten så "kultivera oss trenden" körde jag redan förra våren... :-) Jag är för min tid hehe...

4:03 em  
Blogger Ninde said...

Åh blir nästan avis... fast pratar vi om samma stad nu. Staden som älskar att producera skitig snömodd? :(

4:16 em  
Blogger A. said...

Tror vi gör det men jag vägrar låta mig nedslås. På soldäck i La Casa A är snön alltid vit, solen skiner och chokladen är varm. Grannarna vänliga och barn leker på sånt avstånd att man kan se dem men inte höra... ;-)

4:19 em  
Anonymous Anonym said...

F.ö. läste jag att kulturutställningen också innehåller en samling av miljarders av tuggummin. Och det är ju... ehehe... en jättespännande utställning.

Eller jo, spännande är det väl egentligen, på riktigt. Men vem kommer på idén liksom? Samla på tuggummi, som torkar sönder efter ett tag?

Du kan väl f.ö. avrapportera om utställningen är bra, så man vet om man måste dit.

4:44 em  
Blogger Ninde said...

"På soldäck i La Casa A snön alltid vit" Låter som en reklamslogan för semesteranläggning/kryssningsskepp
med en mycket liberal drogpolicy..;)

4:54 em  
Blogger A. said...

K: Lovar en rapport. Sen är det lite coolt med samlingar. Ska nog starta en egen. Läste om någon dåre som har alla leksaker som kommit med Happy Meal i Sverige...

Ninde: Hehe... Tänk att något jag menar så gott med kan tolkas så fel. ;-)

5:00 em  
Blogger Lill-Krizan said...

Ljuvliga syn! Jag borde tänka lite mer som du ibland, och mindre som jag.

5:24 em  
Anonymous Anonym said...

Kommer dina barnbarn på besök eller vad är det som händer?

5:45 em  
Blogger A. said...

L-K: Äh... inte då.
Lillbrorsan: Och där stängde La Banka A, ny inriktning på verksamheten. Går från utlåning till indrivning...

6:19 em  
Blogger S said...

Jag borde fan också gräva en bivack. Det vore nyttigt för mig. Tack för idén!

2:19 em  
Blogger Torpan said...

Nordiska är träligt, träligt, träligt... *skakar på huvudet* Jag gillar östasiatiska! Eller... vahettere... jaja, det uppför backen iaf, du vet, nära vattnet! :D

11:22 em  
Blogger A. said...

Östasiatiska... Nja. Får nog mycket sånt här på jobbet redan...:-)

8:19 fm  

Skicka en kommentar

<< Home