onsdag, januari 31, 2007

Mitt fel. Jag var inte nog uppdaterad.

Ojdå. Det var visst en gala igår igen. Grammis? Slarvigt av mig att missa den.

Men nu räcker det va? Finns det på allvar något land i världen som har lika många galor som Sverige? Har vi galor bara för att Agneta Sjödin ska få jobba? Förstår inte. Eller är det Telia som vill ha alla galor för att få svenska folket att ringa och rösta på något.

Stör mig nog mer på ring och rösta grejen än galorna. Eller lika mycket.

Inom 5 år.
Aktuellt.
Ring och rösta på vilka nyheter du vill se.
Alt 1: Darin hånglandes med ett 14-årigt fan och de fastnar med tandställningarna i varandra.
Alt 2: Världskrig på gång.

Jag vet vad som vinner.


A.

Ska ni se något på TV den här veckan eller helgen så är det Eddie Izzard imorgon. Så det så. Och man behöver inte rösta heller.

7 Comments:

Blogger Ninde said...

Ja nu börjar det bli en viss "galamättnad". Har inte varit på Grammisgalan sedan Petter tog hem alla möjliga och möjliga priser. Och kommenterade med "öh, asså fan tack asså..." ;)

1:08 em  
Blogger A. said...

En viss? Det är ju större inflation i svenska galor än det var i Tyskland på 30-talet... :-)

Det är ett tacktal i min anda. Kort och koncist! Och så tydligt...

1:38 em  
Blogger Ninde said...

Jamen han kunde väl ha varierat sitt "tacktal" något. Inte bara riva åt sig priset och stövla ned :D

Själv kommer jag att hålla ett alldelles lysande tal den dag jag får Nobelpriset, sådeså.. ;)

4:08 em  
Blogger A. said...

Det är jag övertygad om. Och när du får ditt andra så har du varierat det tacktalet från det första prisets... ;-)

4:24 em  
Blogger Ninde said...

Givetvis a, givetvis ;)

4:29 em  
Blogger Björnen said...

Orkar knappt kommentera galorna längre. Många. Trött. Deprimerande.

Vad jag inte förstår är det här med att man skall interagera med TV:n så mycket nu för tiden. Ringa in, sms:a, maila osv. Anledningen till att jag sätter mig framför TV:n i förstahand är ju för att jag vill slippa göra saker; bara dumstirra framför mig som en guldfisk. Den enda interaktionen som behövs är att man kan byta kanal eller stänga av skiten.

7:00 em  
Anonymous Anonym said...

Eddie Izzard är bra. Nej, bäst, faktiskt!

8:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home