fredag, januari 26, 2007

Shopoholic & Veckan som gått.

Snart en välförtjänt helg för A.

Den här veckan sammanfattar vi med ett ord. Motivationsbrist. Inte nog med det.

På Plussidan
+ Mat.
+ Sömn.
+ Bentackling på liten bandyfjant
+ Höra Linda Bionda Rosing på radio.
"...Ibland säger man ju saker som inte är helt sanna till kvällstidningarna och så slår de upp det stort..."
"...jag har lärt mig att inte säga saker till kvällstidningarna längre..."
Men Linda, ska man bita den hand som föder en?


Negativa sidan
- Fick gå upp jättetidigt igår.
- Blev lätt fördummad av att höra Bionda på radion.
- Chefen har vart på kontoret hela veckan.
- Min shoppingmani på Apoteket. Hur kan man gå in för att köpa Flourtabletter och komma därifrån 467 kronor fattigare på impulsköp. På Apoteket...


Men nog om det som varit. Mellan mig och Le Helg står endast en semla och blockerar mig.
Helgen ska inte gå i lugnhetens tecken. Tråk-A tiden är förbi. Eller kanske inte upp till mig att avgöra men det är dags för mig att inte bara se på tv och tvätta.

Ikväll ska jag lära några killar hur man spelar poker. Eller de mig.
Bävar redan. Inte för att en pokerkväll inte är roligt med grabbarna grus men helt ärligt. Tappar det inte lite charmen om motspelarna tror att de är proffs och hyssjar åt en för att man pratar en massa skit. Får nog koncentrera mig på whiskyn och att håna de andra.
Väntar bara på att den första nörden ska komma med solglasögon för att hans ögon inte ska avslöja om han har bra eller dåliga kort.
Själv sätter jag på mig mina för att inte visa att jag är skitpackad och inte vet vad jag gör.
Grabbarna jag ska spela med. Några av mina bästa kompisar.

Förresten.
När småkillar spelar fotboll skriker de alltid

"...Kom igen nu gubbar..."

Hur unga de än är. Jag har gjort det en massa gånger.

Nu. Nu är vi grabbar igen. Alltså har jag konstaterat att, att vara vuxen är ute. Bara en illusion om lycka man har som ung. Nu längtar man bara tillbaka.

Lördag. Fest. Och alltså en massa sms:ande.
Söndag. Middag hos mamma och pappa. Men det vet de inte om än. Får bli en överraskning. Sånt gillar speciellt pappa. Not.


A.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Känner igen det där från Apoteket. Händer alltid. Just när flourtabletter är målet. Men när det är just Apoteket man megashoppar på känns det ändå som om man får rätt bra grejer. Eller det kanske bara är jag som har för höga tankar om vilken kvalitet Apoteket borgar för?

3:45 em  
Blogger A. said...

Apoteket är kvalitet!

4:15 em  
Anonymous Anonym said...

Jag väntar på sms....;) Kram

4:17 em  
Blogger A. said...

Haha... ja du. Det gör fotbollstränare, gamla vänner, diverse damer i telefonboken och mamma också. Alla med samma skräckblandad förtjusnning...

4:27 em  
Blogger Lill-Krizan said...

Eftersom vi gör allt annat tillsammans och delar på i stort sett allt nu för tiden kanske vi ska installera alkolås på våra mobiler gemensamt också? Läget börjar bli akut...

7:06 em  
Blogger A. said...

Låter som en strålande idé, och som sagt det börjar bli akut... :)

7:33 em  
Anonymous Anonym said...

Gubbar och grabbar - där kom du på nåt. Dottern kallas för (lilla) gumman men jag är absolut en tjej!

9:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home