onsdag, januari 24, 2007

Näsblod

Skumt.
Igår och idag har jag blödit näsblod. Utan att ha fått något på chucken alls. Jag har typ sammanlagt blödit näsblod typ 3 gånger utan att ha fått något på näsan i hela mitt liv tidigare. Och jag har inte gjort något annorlunda än vanligt. Mer än att äta ett äpple igår.
Nu slutar jag med frukt helt.

Sen ännu skummare.
Den enda konstruktiva eller något sånär konstruktiva tanke jag tänkt idag. Och tänkt flera gånger är att jag borde köpa en flaska Fernet.
Bara för att det är bra att ha hemma.
Det måste klassas in i avdelningen "egentligen inte så viktigt"


Annars är det en sån dag när man ska ha skidkläder på sig, vinterkängor och göra något helt annat än att sitta inne på Le Office. Tänk om man kunde ha med sig sånt, då skulle man kunna äta lunch ute på bänken i parken. Kanske tom ta en tupplur i solen.




A.

6 Comments:

Blogger Ängeln said...

Helt underbart väder. Ska försöka ta mig ur sängen och ut till hästen för en ridtur i solen.

11:23 fm  
Blogger A. said...

Det hade jag också försökt. Nu spricker det lite på några enkla faktorer.
1. Le Boss
2. Jag har ingen häst
3. Min cowboyhatt är trasig...

men annars så:-) Ut med dig!

11:33 fm  
Blogger Peppe said...

Ängeln: ridtur... åh, jag är så avis.

A: Fernet säger du. Själv började jag plötsligt och oväntat dricka sherry häromdag.

2:36 em  
Blogger A. said...

Sherry... :-)
Peppe, det här är bara mellan dig och mig och om det kommer ut så är jag tvungen att dementera allt. Jag tycker sherry är ganska gott ;-) Men som sagt. Mellan oss...

2:58 em  
Blogger Björnen said...

Av någon konstig anledning så tycker jag att Fernet smakar som om någon elak man har blandat ihop all världens mest ondskefulla spritsorter - jag fixar det bara inte. Fast jag antar att någon måste gilla det...

Sherry har ju faktisk en schysst retro-feel över sig, och det är grymt otippat! Jag kanske skulle ta upp det?
Brukar normalt annars hålla mig till en go whisky, alternativt slänga ihop en GT.

6:49 em  
Blogger A. said...

Björnen : Jag vet många som håller med dig om Fernet :-) Men jag gillar det...

En whisky är aldrig fel heller. Har ju inte bott i Skottland ett år utan att lära mig något... :-)

Kanske Sherry är den nya innedrickan? Får bli en flaska sånt också.... :-)

3:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home