måndag, januari 22, 2007

Så här är A.

Utan skam stulet från La Ida.

Här kan man testa sin adress.


Vilken livsstil har egentligen A's adress?


Så här är tydligen A om man dömer honom utifrån hans adress.
Eller det som är karaktäristiskt för de som bor i närheten eller på samma gata som A.

Utmärkande drag
Medelålders
Yrkesutbildade
Gifta par med hemmaboende barn
Höga inkomster
Villaförort på pendlingsavstånd från storstad/mellanstorstad
Barnfokuserade
Traditionalistiska individualister


Tror det stämmer asbra på mina grannar men sämre på mig. Frånsett någon punkt kanske. Och förresten, Traditionalistisk individualist är jag. Vad fan betyder det?


A.

13 Comments:

Blogger Peppe said...

Det är bra A. Gå mot strömmen och var annorlunda än de i ditt område! Själv är jag vansinnigt besviken över att Eriksgatan, Helsingfors inte gick att definiera..

1:58 em  
Blogger A. said...

Peppe, var inte orolig. Man hör ju bara på namnet vad det är för personer som antingen bor på eller går Eriksgata :-)

2:08 em  
Anonymous Anonym said...

Hm.. Och inte vet jag vad Traditionalist och kollektivist betyder heller...

2:17 em  
Blogger A. said...

Men traditionella är vi båda två Ida!

2:22 em  
Anonymous Anonym said...

Jag snodde också, från dig. Fast uppgav inte ens källan. Hemska jag.

Men så tillhör jag en helt annan kategori också, "Förändringsbenägna individualister". Tänker bara på mig själv liksom.

3:01 em  
Blogger A. said...

K: Förändringsbenägen individualist?!, Då vet jag ju var du bor ;-) hehe...

Tänker man inte på sig själv ibland gör ingen annan det heller :-)

3:14 em  
Anonymous Anonym said...

Jag testade min och det stämde helt och hållet! cooolt!

5:06 em  
Blogger Björnen said...

Grupp: Unga singlar i lägenhet.
Kunskapstörstande och förändringsbenägen ensamstående utan barn som konsumerar böcker, klockor, accessoarer och vin.

Tror jag snor det rakt av till mitt CV! ;)

5:56 em  
Blogger Emm said...

Jorå. Stämmde ju. Snor den tror jag. ;)

6:01 em  
Anonymous Anonym said...

Jag stal också. Det är tydligen så vi förändringsbenägna individualister gör... ;-)

8:01 fm  
Blogger A. said...

Allihopa: Kul att det stämmer. All cred till La Ida som hittade det :-)

Varför är det bara jag som inte riktigt passar in på min gata. Betyder det att jag måste flytta? Jag som just satt upp en ny hylla och en spegel...

8:12 fm  
Anonymous Anonym said...

På min gata är det relativt lätt att passa in med tanke på hur svepande ordalag de använder "Unga och medelålders" (det vill säga alla förutom pensionärer), "Ganska välutbildade" (vad fan är det?), "Hög och medelinkomsstagare" (slår också väldigt brett) samt "Större hyresrätt i storstad/närförort" (också ruskigt svepande, och ändå stämmer det inte)...

8:52 fm  
Blogger A. said...

Visst är det så Moi.

Svepande som tusan men ändå bara 2 av 6 som stämde in på mig men ser man på mina grannar så stämmer det nog ganska bra. Eventuellt medelålders om man ska räkna sig dit också... :-(

Man får väl ta det för vad det är, lite kul. :-)

8:58 fm  

Skicka en kommentar

<< Home