fredag, januari 19, 2007

Morgonjakt

Först. Det viktigaste. Ni missade väl inte igår. Ryska björnar, salutkanoner, Albert Engström tavlor och en dos allmänbildning. Antikrundan.

Nyss tappade jag en 10-krona på golvet. Jag skulle ta upp den men fick inte tag i den. Den gled iväg och jag framåt lutad jagade efter den och försökte få upp den. Slutade med att jag fick hämta en brödkniv och flippa upp den för att få tag på den.

Måste sett konstig ut för de med kontor med insyn i mitt rum. Och varför gör mynt så?


A.

8 Comments:

Blogger Peppe said...

Jag hittade ett en-euros mynt igår på gatan. What are the odds...

9:21 fm  
Blogger A. said...

Är det sant. Känns helt osannolikt. Oddsen, ja antagligen sjukt höga ;-)

9:41 fm  
Blogger Lill-Krizan said...

Att tappa saker och inte komma åt dem är det värsta som finns! (Jaja, krig, orättvisor, våldtäkter, modoförluster och allt sånt där är kanske snäppet före men du förstår poängen). Guldtior är ju dessutom för små för att man ska få bra grepp och för guldiga för att man ska kunna gå därifrån.

9:58 fm  
Blogger A. said...

Kunde inte sagt det bättre själv, frånsett själva modoförlusten då.

Frånsett guldigheten och greppovänligheten vet jag att den drivit mig till vansinne när jag skulle sitta och stirra på den där den låg på golvet med ett hånflin som man bara ser på en 10-krona...

10:05 fm  
Blogger Ninde said...

Mynt som gör så lider av separationsångest. De lider av att stup i ett byta ägare. Ser en chans till gömställe och tar den. Klamrar sig fast med myntkanterna för att få lite lugn o ro.. :)

11:25 fm  
Blogger A. said...

Så du menar att jag ska se till att spara det... Det kan få bli mitt "nu ska jag skrapa en Triss-lott peng" :-)

11:46 fm  
Blogger Ninde said...

Ha, ha absolut. Kommer säkert generera vinst i pur tacksamhet över att slippa flytta runt :)

11:54 fm  
Blogger A. said...

Vi får hoppas att du har rätt Ninde, vid storvinst med det myntet bjuder jag på fest :-)

1:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home