måndag, januari 15, 2007

It's mine....

Det dök upp en chokladask på jobbet idag.
Adresserad till mig.
Från en lite halvknäpp gubbe på västkusten. Förmodligen en märkligt sen julchoklad-ask...

Jag är idag på bra humör så jag lät den stå framme på bordet i fikarummet. I fem minuter. Sen ångrade jag mig.
Nu har jag en chokladask med en massa goda praliner i min skrivbordslåda.



Den skrivbordslådan är förresten mitt eget minibadrum har jag upptäckt.

I skrivbordslådan just nu finns.
- Hårvax
- Nagelklippare
- 7 slipsar
- Flourtabletter
- Tandtråd
- Echinadrops
- C-vitaminbrustabletter
- Panodil Zapp.
- Hårgele
Och nu också en chokladask. Blandade Praliner. Man tackar.


A.

Ps. Försökte ringa och tacka. Men han svara inte. Han är kanske bortblåst.

13 Comments:

Blogger Peppe said...

Så nu sitter du där i ett hörn med chokladasken och viskar hest "my precious..."?

Och så tycker jag att det är fint att du är en artig ung man som ringer för att tacka för chokladen.

2:21 em  
Blogger A. said...

Precis... Fast lite otydligt för jag har munnen full med choklad ;-)

Klart jag ringer och tackar! Jag har ju fått en present... Då tackar man. Det har mamma A lärt mig.

2:35 em  
Anonymous Anonym said...

Är asken från gubben som ville ha dig som toyboy? Då ska du ju inte ringa och tacka. Han vill ju att du ska komma och tacka personligen förstår du väl..

2:50 em  
Blogger A. said...

Haha, nej inte samma gubbe. Han är tack och lov en 10 timmars flygresa härifrån. Hoppas jag...

2:52 em  
Blogger Björnen said...

Visst är det fint att dela med sig ibland, åtminstone brukar rediga människor hävda det.
Fast jag tycker nog det är lite överskattat.
Jag är å andra sidan inte alltid så redig.

2:55 em  
Blogger Ninde said...

Sukta oss bara. Gör det. Hmpf...:D

3:18 em  
Blogger A. said...

Björne : Visst är det en trevlig gest av mig att jag ändå gav dem fem minuter att äta fritt.

Ninde : Japp. Det gör jag. Gott är det också... :-)

3:25 em  
Blogger Ninde said...

Din elaking ...

4:37 em  
Blogger A. said...

Ninde: Äh inte då. Skyddar bara er andra från hål i tänderna genom att äta allt själv ;-)

5:03 em  
Anonymous Anonym said...

Sju slipsar? Det luktar fetisch... ;-)

9:28 em  
Blogger A. said...

Moi: Ja, lite perverst nästan;) Men så har jag sjukt många och då kan jag spara in ett moment hemma på morgonen och sova 20 sekunder till ... :)

9:36 em  
Blogger Lill-Krizan said...

Det har helt plötsligt blivit sjukt inne med chokladaskar. Jag förstår det inte. Men njuter.

Och förresten, har du slipsar i badrumsskåpet?

11:37 em  
Blogger A. said...

Lill-K: Jag gillar det modet också. Och att det alltid är en som ska upptäcka de små misstagen när man skriver. Nej, jag har inga slipsar i badrumsskåpet hemma :-)

8:32 fm  

Skicka en kommentar

<< Home