fredag, januari 12, 2007

Helgplaner

Jag. har. tråkigt.

Inte så där vanligt på jobbet tråkigt utan snarare;

- Jag tittar på färg torka tråkigt.
- Jag glömde legget på systemet och nu får jag inte handla klockan 14.59 en lördag tråkigt.
- Bilen startar inte en måndagmorgon tråkigt.
- Någon verkligen säger något på ditt egna bröllopp när prästen säger "speak now or forever hold your peace" tråkigt.
- Tyvärr vi hittade ingenting kommentaren från läkaren efter din skall-röntgen tråkigt.


  • Annars så har jag slutat snusa sen igår. Inspirerad av L som sa att det var enkelt. Än så länge inga problem alls.

  • Jag ska ha en vit helg. Tvärvit. Inte en droppe alkohol ska drickas. Inte ett fylle-samtal ringas. Inga Hot-Shots ska beställas.*


A.


*Gjordes förra helgen bara för att reta den sjukt kaxige bartendern som konsekvent valde att servera tjejer för min kompis M. Sen vart M sur och beställde 10 Hot Shots. Lite kul men ganska äckligt..

9 Comments:

Blogger Ninde said...

"Jag titta på färg torka tråkigt" Helt underbart uttryck! Det ska jag börja använda! ;)

Fast det där med skallröntgen var inte roligt :( Bara elaka storasyskon som tycker sånt är kul..hmpf

11:47 fm  
Blogger A. said...

Bara ta för dig om du hittar något som passar, uttryck alltså ;-)

Inte ens lite kul med skallröntgen? Fast det är klart, jag är ju äldst...

11:52 fm  
Blogger Ninde said...

Tack! :)

Sportanknuten oledolycka. Skallröntgen.
"..... och där hittade vi ju inget". Syrran som garvar rått tills doktorn tillägger..
"inget fel alltså". Jättekul. Verkligen. Hpmf.

1:22 em  
Blogger A. said...

Hehe... Är på din syrras sida :-) Det är stora syskons rätt.

1:31 em  
Blogger A. said...

and you like it ;-)

2:05 em  
Blogger Ninde said...

Ha, ha ;)

2:16 em  
Blogger A. said...

;-)

2:28 em  
Anonymous Anonym said...

Yejj! Dumma bartenders ska straffas med flashbacks och hotshots.

3:23 em  
Blogger A. said...

Maza: Exakt. Totalt 15 Hot Shot han vi beställa av surkartet. Sen vägrade han och vi dansade iväg med leenden på våra läppar :-)

Men så jäkla gott är det inte ;-)

3:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home