torsdag, januari 11, 2007

Tillbakablick och framtidsplaner

Sen i söndags har det inte hänt någonting i A's liv.

Jo, det har spelats lite innebandy. Jag var kass.
Bilen har börjat funka. Jag var grym.
Jag har lagat mat. Det var gott.
Jag har sett på tv. Det var märkligt.

Såg ett program som hette Middagen. Tv3.
5 mer eller mindre konstiga figurer bjuder varandra på middag. De lagar mat varsin gång.
Alla, exakt alla är lite speciella. Och just när man tror att det inte kan bli konstigare dyker han upp.

Kocken!

En riktigt konstig figur som pratade konstigt och med stora munrörelser. Och så såg han lite läskig ut. Skulle inte vilja veta att han hade tillgång till vassa knivar. Det var något stämde inte. Sen såg jag vad. Hans munrörelser kan omöjligt stämt med det han sa.

Jag tror han var dubbad.

Sen bytte jag kanal.
Ikväll börjar Antikrundan igen. Det bästa som gjorts på svensk tv.


A.

14 Comments:

Anonymous Anonym said...

Middagen är skitroligt. Udda karaktärer. Påminner mig om när du, lb och geishan var hemma senast. Fast lite mindre sprit.

10:55 fm  
Blogger A. said...

Men medge att kocken som dök upp är skum. Kolla munnen på honom!!! Han är dubbad.

10:57 fm  
Blogger S said...

Kocken är skitläskig och ser manisk ut. Sen verkade han ha en smula besserwisserinställning till hur man dukar ett bord.

Och ja, han måste vara dubbad.

11:15 fm  
Anonymous Anonym said...

Är det inte åldersgräns på Antikrundan, 65 eller nåt?

11:38 fm  
Blogger A. said...

Sandra : Såg bara slutet igår. Men läskig var han. Har svårt för munnar som rör sig mer än vad det kommer ut ord... ;-)

Gina: Ta tillbaka det där! :-) Helt ärligt. Ge det en chans och jag lovar att du är fast. Det ÄR verkligen kul, bra och roligt.

I Love Antikrundan!

11:41 fm  
Blogger Ninde said...

Antikrundan- när du vill vara wild n' crazy eller? ;)

12:02 em  
Blogger A. said...

Ninde: Har jag retat upp dig på något sätt? ;-)

Eller har du fått någon annan bild av mig än den som gammal, trött och tråkig?

Jag gillar Antikrundan. Ibland dricker jag en kopp te när jag ser på den. Så det så. :-)

1:00 em  
Blogger Ninde said...

Ja. Du påminde om någon som alltid tittade på Antikrundan ;)

Fast visst, när Agda kommer med hötorgsmålningen hon tror är konst, när folk kommer med pressat glas de tror är dyrbart, då kan "pensionärsrundan" vara underhållande. Ibland.

Fast jag dricker gärna te. Tänkte slå på stort och slänga i en citronskiva till Poirot. Kan man anses kulturell då? ;)

Och bara för att du försöker få oss att tro det, tror jag inte ett ögonblick på att du är tråkig. :D

1:46 em  
Blogger A. said...

Jamen... Det är ju det som är charmen med det. Att det dyker upp någon som blir glad och någon som är så lurad att man skrattar högt. :-)

Tycker definitivt du ska ha en citronskiva till teét. Om det i kombination med Poirot är att vara kulturell vet jag inte.

Men man kan gott unna sig en extra skiva citron en vintertorsdag.

2:06 em  
Blogger Ninde said...

"..någon som blir lurad så man skrattar högt" a bit evil aren't we? ;)

Citronskiva blir det alltså. Följer alltid dina kloka råd :)

2:17 em  
Blogger A. said...

Evil,jag? Nja. Jag vet inte. Jag blir faktiskt glad med de som har någon dyr pryl och blir glada. Men de som vägrar tro på experterna och säger att de har fel skrattar jag åt.

Märkligt nog oftast äldre personer från Småland enligt min inte alltför vetenskapliga studie... :-)

Var citronskivan verkligen ett råd? Var det inte mer att jag höll med dig? ;-)

2:45 em  
Blogger Ninde said...

*tss* okejdå ;)

2:58 em  
Anonymous Anonym said...

En kopp te till Antikrundan... haha .. det är lysande. Hey glöm inte tofflorna (och ha nitron i beredskap ifall det skulle bli för spännande)

8:28 em  
Blogger A. said...

Gina: Hehe... Tycker fortfarande du ska ge det en chans... :-)

Använder inte tofflor faktiskt. En filt däremot :-)

9:22 fm  

Skicka en kommentar

<< Home