onsdag, januari 10, 2007

Vad är det för fel på människor

Som på de flesta arbetsplatser prenumerarer vi på ett antal dagstidningar. Tex, SvD, DN och DI. Jag ska villigt erkänna att jag sällan bläddrar igenom dem utan tittar på nätet om det hänt något i världen.

Men senast innan jul behövde jag läsa en artikel i DI. Jag letade i högen bland gamla tidningar och upptäckte att det endast fanns SvD där från de senaste veckorna. DN och DI var borta. Eller rättare sagt alla DN från början av december var borta och ganska många DI.

Igår såg jag varför. Kollega 1 tar med sig dem hem.
Passade på idag, under fikat, att fråga högt var gårdagens tidning var för att jag behövde den. Och jag behövde tidningen på riktigt.
Ingen hade tagit den.
Ingen hade sett den.
Mer än jag som såg kollega 1 ta den och gå ut. Det var vid 10-snåret.
Nu fick jag ett mail där det står ordagrant.

". Hej A.

Kom just på att jag lånade tidningen igår. Kan ta med den imorgon.

XX-XXX XXX"

Jävla korpar.
Min teori är att hon helt sonika sagt upp prenumerationen hemma på DN för att den kan man ju ändå ta på jobbet.

A.

5 Comments:

Blogger Peppe said...

Jag plockar ofta med mej SvD och DN från jobbet, men det är mest för att jag är den enda här som läser svenska tidningar och jag vill inte att de ska säga upp prenumerationerna.

2:34 em  
Blogger A. said...

Stör mig inte så mycket att hon tar tidningarna egentligen. Mer att hon låtsas som ingenting när jag behöver dem... Eller nekar till att ha tagit dem.

Men visst, en sommarglad A istället för en vintergrinig hade nog inte brytt sig... :-)

Och vi nog inte så många fler som läser de svenska här hehe...

2:38 em  
Anonymous Anonym said...

Jag säger bara en sak, 98 %...

3:38 em  
Blogger Björnen said...

A, inser du vad du höll på att starta upp med den rubriken?!
Vad är det för fel på människor.
Var på väg att helt gå i spinn och skriva en längre encyklopedi om detta, innan jag insåg att det var en retorisk fråga...
Lova att vara försiktigare i fortsättningen?

6:49 em  
Blogger A. said...

Geishan: du har rätt.
Björnen: Haha... jag lovar. Det här var sista gången:)

7:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home