fredag, januari 05, 2007

Le Helg och Le Week och ett ev frieri..

Fredag eftermiddag. Och snart dags att gå hemåt.

Vi börjar med det som har hänt under veckan.

Tisdag - fortfarande mer eller mindre bakis sen storslaget nyårsfirande. Kollegorna såg äldre och tröttare ut. Jag gjorde inte ett skit. Men min lunch var god.

Onsdag - Fortfarande sjukt trött på morgonen. Jag gjorde inte ett skit. Men jag var snabb hem och han med att bli lite kär i min frisör. Jag är en enkel människa . Fråga mig med ett leende om jag är singel och jag börjar stamma och hoppas att du menar mer än att bara fråga. Speciellt när du säger att du fortfarande är det...*

Torsdag : Inte lika trött och som en stolt tupp smög jag omkring med mitt nyklippta hår och visade upp mig från alla håll och kanter. Ingen har ännu kommenterat det på jobbet. Jag gjorde inte ett skit. Sen fastnade jag i bilkö till Hovet för att det verkar finnas enormt många som gillar Snövit på skridskor.

Fredag : Fick till frillan extra bra men ingen här har ännu sett det. Har jobbat lite. Lite lagom.


Nu till viktigare saker. Mina vänner. Stäng inte av mobilerna på lördag. A ska ut igen. Vart vet jag inte men mina grabbar sköter planeringen och jag dyker upp.
Ikväll. Ryggläge i soffan efter gratis mat hos Mamma A.
Samtals ämne - Finns det blommor som betyder mer än barn?

A.

* Frisörskan sa att det var svårt att träffa en kille som inte var för tjejig. Som inte var pedant. Och sen, citat : "...Jag vill bara kunna komma hem från jobbet, slänga jackan i stolen, laga lite käk och sen slappa utan att någon klagar på att det ska städas. Kanske sitta vid datorn, eller spela lite tv-spel..."
Jag friade på stört.
När jag kom hem kom jag på att jag inte gillar tv-spel. Eller ens har en dator. Kan man ta tillbaka ett frieri?

12 Comments:

Blogger Ninde said...

Ha,ha nej ett frieri kan man inte ta tillbaks..du kommer att få x-box nörda alternativt dataspela dig in i framtiden..;)

Och mammor hävdar alltid att barn betyder mer än blommor. (Vilket hastigt kan ändras om barnet i fråga glömmer att vattna blomman).

2:53 em  
Blogger A. said...

Fan... Men hon verkar tveka. Vet inte om ett stort skratt och en omrufsning i håret är det svar man ska få på ett frieri...

På fråga nummer 2. Vi får vänta tills i sommar innan vi får svar på det alltså... ;-)

2:57 em  
Blogger Ninde said...

Ha,ha nä, hon vill bara kolla att du inte för tjejig eller pedant ju :D

Väntar med spänning på mamma A's utlåtande :)

3:03 em  
Blogger A. said...

Vi får se vad hon säger nu och jämföra det med hur hon reagerar när jag inte vattnar blommorna nästa gång hon ber mig...

Så var det bestämt. Nästa gång trotsas det att vattna. Bara för att se reaktionen :-)

3:17 em  
Blogger Ninde said...

Ha,ha okej, fast du gör det på egen risk.. Ha en bra helg :)

3:31 em  
Blogger A. said...

Jag tar risken för vetenskapen. "Har mamma A en blomma som hon sätter före A?"

4:01 em  
Blogger Björnen said...

Fast hon verkar ju helschysst! Är det inte värt att skaffa ett TV-spel för det?

4:13 em  
Blogger A. said...

Björnen : Jo, det skulle det vara. Sen bara övertala/övertyga henne om att jag är intressantare :-)

4:17 em  
Anonymous Anonym said...

Gratis klippningar också, A. Tänk på det. Det gäller att hugga, hon verkar vara ett klipp.

(Sorry, kunde inte låta bli.)

4:34 em  
Blogger A. said...

Moi, en ny sida av dig - ordvitsarens ;) I like. Och gratis klippningar hade jag inte tänkt på...

11:11 fm  
Blogger Björnen said...

Fast om du skaffar tillräckligt bra spel så kanske inte det behövs? ;)

3:03 em  
Blogger A. said...

Björnen : Vi kanske ska satsa på en kombination av A och spelen? hehe

8:57 fm  

Skicka en kommentar

<< Home