tisdag, januari 02, 2007

Nytt år nya löften osv...

Förra året hade jag 4 stycken nyårslöften. Resultaten av dem var väl sådär.

1. Jag skulle gå ner 5 kilo. Det har jag nog gjort. Har man ingen våg så kan man bestämma sånt själv. Det ser ut som det. Alltså godkänt.
2. Jag skulle skaffa en Peter Jihde-frilla. Jag blev långhårig. Inte samma sak. Ej Godkänt.
3. Jag skulle sluta snusa. Det gjorde jag. i 3 månader. Ej godkänt.
4. Kommer jag inte ihåg men har för mig att jag hade ett till... Med absolut största sannolikhet ej godkänt.


I år då;

Det blir inga löften jag inte kan hålla utan mer bara såna som jag kan hålla.

Jag ska under 2007;

1 - Äta på McD för många gånger. Bara för att jag tycker det är gott.
2 - Hoppa fallskärm
3 - Springa Marathon
4 - Skicka roliga sms till folk sena kvällar. Dock inte mamma eller fotbollstränare. Ni andra är i farozonen.
5 - Klippa håret imorgon.



Sen har jag några punkter som jag fortfarande är lite osäker på om jag ska ta med men kanske så. Här är de punkterna. Jag kallar de för "Under 2007 skulle jag vilja/försöka"


1. Börja sluta tro
2. Släcka fyren på berget
3. Sparka bakut
4. Göra något sjukt
5. Lära mig slåss
6. Kasta loss

Men som sagt är lite tveksam om de här punkterna. Inget man gör i en handvändning. Inte alla som klarar av en sån attitydförändring med stoltheten i behåll heller. Men vi klurar vidare på de sista punkterna.

A.

6 Comments:

Blogger Ninde said...

Ha,ha sms är för amatörer. Jag säger bara MMS på nyårsafton...*inte hämtat mig än*

3:08 em  
Blogger A. said...

Amatörer och amatörer... värst vad du var high-tech då.

Men du har en poäng. Med MMS skulle jag kunna säga det jag vill eller gestikulera det i en liten film istället för att stava fel...

3:13 em  
Anonymous Anonym said...

Foton A. Inget säger det som en bild. (Det vet jag av erfarenhet.)

3:17 em  
Blogger Ninde said...

Ja a. Och fördelen med att göra bort sig med bild också och inte bara text (nån måste ha tagit min mobil och bus-messat, närå va inte jag), skulle vara?

3:28 em  
Blogger A. said...

Moi: Jag ska bli en fylle-mms:are från och med nu.

Ninde: När du säger det så. Men vem blir inte glad av ett kort,en film eller lite inspelade ljud ? Och jag skyller aldrig på någon annan. :-)

3:41 em  
Blogger Ninde said...

ha,ha ha...:)

4:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home