fredag, december 22, 2006

Upp till bevis och återupprättande av traditioner

Dagen D. Alltså lönedag och bonusbeskedsdag för året.
Mycket hemlighetsmakeri.
Om vi inte får det (läs jag) kommer jag slakta mina kollegor och inte komma tillbaka efter nyår. Faller jag på att de inte lyckats lovar jag att hänga ut dem med bild på Le Blogg. De ser ännu roligare ut än vad man ens kan tänka sig...


Så nu när vi har börjat lite argt, tufft och försökt låta som en cool kille så övergår vi till med vilken konstig känsla jag vaknade imorse.
Glad, inte utvilad men ändå inte illamående. Satt och nynnade med till radion, vred till och med upp när en bra låt kom och svor inte över att få rött ljus någonstans.
Jag satt och log åt julstjärnor, stakar i fönstren (skulle se minst lika roligt ut på sommaren), granar som lös och tänkte att den här vägen kommer jag inte åka mer i år... Kändes bra.

Det mina vänner kan bara förklaras med julkänslor. Julkänslor De Luxe! Jag är nog en liten familjepojke som gillar familjehögtider. Inte alls så cool och tuff som Mowgli...

Nu är dessutom traditionen återupprättad, eller ska återupprättas. Dagen innan julaftonstraditionen. A, Le Twin och en barndomskompis ska träffas i La Stada för julklappshandel,* lunch och runt strosande och skratta åt folk. En tradition som upprättshållts sedan vi var ca 15...



Senare ska jag berätta om min favoritkassör på mitt lilla Hemköp där jag handlar. Och ja kassör, det är en kille. Eller framför allt om hur han anser att han gör ett så bra jobb som möjligt. Låt oss säga att vi kunder, och förmodligen hans chef har andra uppfattningar om hur han ska jobba...


A.

* Iofs är jag redan klar men en till till Le Twin kan jag tänka mig...

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Väntar ivrigt på julklappsutdelningen ;)

9:18 fm  
Blogger A. said...

Och vilken dag får man julklappar C? Men du är med i listan... ;-)

9:29 fm  
Anonymous Anonym said...

Ja hade inte förväntat mig ngt annat heller.Hade nog blivit grymt bevsviken om jag inte stod med på listan:)

9:37 fm  
Blogger A. said...

C: Man kan inte förvänta sig sånt. Det är en ära som ska bli glad av :-)

9:38 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag förväntar mig julklappar av alla mina vänner;)

9:58 fm  

Skicka en kommentar

<< Home