måndag, december 18, 2006

Le Fredag, Le Lördag och Le Söndag

Le Fredag. En lugn tillställning hos kollega med många landsmän som firade sin doktorandexamen. Jag föregick med gott exempel och både körde och var nykter. Något jag borde satsa på oftare.

Le Lördag. Fest. Hos Geishan. Trevlig fest med söta flickor och stiliga karlar. Dock en skumfigur som såg ut som Super-Mario och envisades med att tala italienska. Tror jag beställde en Capriciosa innan jag gick. Lite onödigt kanske. Men nu tar vi det i punktform och jag vill direkt be om ursäkt för alla fyllon jag hånat. Om man dricker lagom mycket slipper man nämligen;

  • Läsa en utbox med skjukt oläsliga sms. Som skickats till flera personer. Alltså samma sms till flera personer. Som är oförståliga. Personer som inte behöver få såna är tex gamla kompisar på annan ort. Fotbollstränare och dylikt.
  • Vakna 08.32 av att Le Mor ringer med gråten i halsen och undrar vad som hänt. Inte så konstigt då hennes 30-årige son somnat på telefonen och har ringt henne 10 gånger mellan 04.30 och 06.00...
  • Tro att man är hungrig på söndagen och åka ner till McD för att äta en halv chicky-bit...
  • Åka till Statoil klockan 23.00 när man blivit hungrig och köpa en påse chips.
  • Och eftersom man sovit hela dagen i princip så kan man vara vaken och se på Magnum klockan mitt i natten.*
  • Just ja, man slipper bli uppringd av gammal fotbollstränare och fråga vad jag försökt säga mitt i natten...
  • Öppna garderoben och se att alla drag-hyllor ligger fint staplade på golvet istället för att hänga där de ska... Känns ju dessutom ruskigt logiskt att ta ett par nya strumpor när man kommer hem.
  • Höra det hjärtligaste skratt jag hört av kompis när jag berättade om mina bravader...

Annars?

En kanonhelg och hade jag varit en person som skäms för mig själv hade jag inte gått ut på ett par år antagligen. Minst. Nu skäms A sällan över något som rör honom själv. Däremot å andras vägnar. Ganska ofta.

Mest obefogade/felriktade: Geishan som säger åt mig att säga till The Brat att sköta sig innan vi kommer. Känns som hon var orolig för fel person.

A. Snart nykter...

* Gjorde inte så mycket eftersom Magnum är det coolaste som gått på tv...

7 Comments:

Blogger Ängeln said...

och jag som skrattade om polaren som efter lördagskvällen sov på sitt badrumsgolv...

Rutinerat A! Verkligen. Hade du festat på fredagen hade du garanterat varit lugnare i lördags.

1:58 em  
Anonymous Anonym said...

Det sjukaste sms jag fått på länge...Gosh! Men det var MYCKET roligt, å då menar jag MYCKET!!!Jag har aldrig skrattat så mkt åt sms.....;) Kör hårt!!!:)

2:02 em  
Blogger A. said...

Ängeln: Jag vet. Rutinerat som fan. Men man får tänka på att jag bara är 30. Lär mig fortfarande saker varje dag ;-)

C: Mm. Många tycker det... Vissa andra är inte lika nöjda alls. hehe

2:12 em  
Blogger Ninde said...

Åh, jag är så nöjd med att jag hällde i någon annan min "schnapps" och "övertygades" dela hemtaxi med kompis istället för att dra vidare och orsaka förödelse. Äh,vaf-n jag är inte nöjd. Jag är avis.

Fast jag tycker allt lite synd om Le Mor. Hon kan inte ha det lätt om alla söner är som A...;)

2:24 em  
Blogger A. said...

Ninde: Bara två av tre söner är sådana...

Jag hade skitkul och eftersom jag inte skäms så är det inte så jobbigt heller. Skulle vart avis på mig själv också. Eller på de som fick uppleva Le Show Grande :-)

2:27 em  
Blogger Ninde said...

Ha,ha okej :)) När får vi se sms:en då?

2:38 em  
Blogger A. said...

Hehe...
Ja du. Skulle kunna bjuda på dem men det är ett selektivt urval som får dem bara ;-)(läs alla som finns i telefonboken)

Eller så har jag raderat dem för att slippa påminnas om dem...

2:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home