torsdag, december 14, 2006

Storfrämmande på kontoret

Idag har vi haft stor främmande alternativt inbrott på kontoret.

Kopieringsmaskinen är paj igen och ingen har gjort det. Helt jävla otroligt.


Sen undrar jag över det kloka i att ha personal som inte pratar svenska i kassan under julhandeln. Känns som ett stressmoment man borde slippa. Nu är dock alla julklappar utom till Lillbrorsan införskaffade.
Nu kan jag koncentrera mig på att dricka vatten och töja ut magsäcken för att kunna äta så mycket som möjligt på julafton. Och komma på fler spydiga kommentarer om Ferdinand. Min egen nemesis. Jag tål inte den tjuren.

Imorgon är det en liten deja-vu för A igen. Bortbjuden till en kollega som har doktorandmottagning. Givetvis med flickvän.
- Det ska bli så kul att träffa henne igen, säger den enda kollegan som träffade exet.
- Mmm... hon är sjuk så vi får se får jag fram...

Är det att ljuga att inte berätta sanningen?

Om det är så så kommer jag återfödas till en mygga. Eller krokodil.
Hur som helst. Ingen gillar någon av dem.

A.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vore det inte ganska smidigt att berätta att det är slut? Bara en tanke...

3:34 em  
Blogger A. said...

Vis som vanligt Moi. Och jag vet. Det är den enkla varianten.

Problemet är att jag verkligen inte orkar prata med mina kollegor om jag inte måste. På den nivån är det. Jag orkar helt enkelt inte med dem alltså. På allvarligaste allvar.

Och då kollega 1, trots att hon är korkad, är väldigt snäll och omtänksam vet jag hur det skulle bli från henne. "vill du prata om det?" "hur mår du A?"

Känns ju i nuläget definitivt rätt överspelat :-) Men jag har en strategi. Lite som Jönssonligan... :-)

3:40 em  
Blogger A. said...

Ninde: Raderade jag en kommentar av dig eller tog du bort den själv? Skulle radera en "redan" raderad så dök ditt namn upp på något konstigt sätt.

Men du skulle väl säkert bara göra dig lustig över särskrivning eller något sånt ;-)

4:50 em  
Anonymous Anonym said...

A: Ja, att vara vis är mitt signum. ;-) Men det där med folk som vill vara omtänksamma och det bara blir fel vet jag allt om. Tricky.

10:38 em  

Skicka en kommentar

<< Home