måndag, december 11, 2006

Kindergarten

Nu kör vi lite Letterman.

Top 10 sign of the you work in a Kindergarten;

10- Ingen klarar av att sätta in disken i diskmaskinen...
9- Alla pratar om vad deras barn gjort i helgen...
8- Allt som blir fel "var inte meningen"...
7- Att en stängd dörr mer ses som en utmaning än att den personen innanför är upptagen...
6-Din kollega vågar inte gå in först pga att hon inte vet hur man larmar av lokalen (jobbat här i 15 år)...
5- Din kollega ber om din hjälp för att hon inte hann fixa sin deadline pga att kollegorna som var klara och gick hem, och hon kunde inte larma på heller...
4- Ingen har dragit in virus i datorerna trots att du kollega 2 har fått så mycket virus att din dator inte ens går att sätta på...
3- Ingen klarar av att beställa nya toners till sin skrivare själva...
2- Ingen har tagit de sista kakorna...
1- Ingen har kopierat i kopieringsmaskinen trots att det är ett större paperjam än Watergate...


Nästa inlägg kommer bli i sann pretantiösblogganda. Böcker. Har med stort intresse läst i andra bloggar om listor om vilka böcker som påverkat dem mest. Le Blogg vill inte vara sämre. Le Blogg kommer lista böckerna som inte påverkat A ett skit...


A.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

HAHAHA! Det var det jag visste...Jag jobbar i en jädra barnkrubba!!(som fö är ett av mina hatord...nog för att barn kan vara djur ibland men krubba????)

3:48 em  
Blogger A. said...

Polly-PP: Visst är det så... Sen tog jag bort din dubbelpost :-)

Barnkrubba? Betyder det dagis? Aldrig hört uttrycket utan att Jesus vart inblandad...

4:05 em  
Anonymous Anonym said...

Känner igen det mesta av det där från min arbetsplats också. Vem fan är denna Ingen. Han/hon borde få på käften.

(förresten, var det du som skrev en kommentar till mig innan. det kändes som du, men länken tillhörde någon helt annan ;) )

4:50 em  
Blogger A. said...

Den där ingen ställer till en jävla massa problem framför allt för mig tycker jag. Men svår att få tag på...

Och jo, det var jag. Ibland skriver jag så fort att jag glömmer bort viktiga saker. Som vilken adress det är hit. Utgår från att den bloggen inte alls var lika bra som Le Blogg :-)

5:01 em  
Anonymous Anonym said...

Barnkrubba e ett gammelfölksuttryck....

8:51 fm  
Blogger A. said...

Polly-PP: Aha... sätter upp det på listan över saker jag lärt mig idag... :-)

11:45 fm  
Blogger Ninde said...

Tröttsamt. Och varför har folk så svårt att lära sig att just larma på/av?

11:53 fm  
Blogger A. said...

Ninde: Vet ej. Speciellt den här damen som dessutom med glädje lämnade sitt fönster öppet över en helg med resultat att kontoret var tomt när vi kom tillbaka...

2:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home