fredag, december 08, 2006

Le Planering

Le Helg ska gå i vänskapens och förbrödringens tecken. Alltså ska Lillbrorsan och CK&Lois Lane hälsas på.

Diverse alkoholhaltiga drycker är inhandlade och bilen tankad. Allt hade varit frid och fröjd om jag inte haft så tråkigt just nu. Förmodligen kommer jag prata ihjäl någon den första timmen.

Lördag ska spenderas med brorsan på diverse matställen och kanske ska det inhandlas någon julklapp. A vill gärna bidra till de 22 miljarder som vi handlar för och eftersom jag åker upp längs kusten och norrlänningar handlar dyrast julklappar kan Le Mor eller Le Twin skatta sig lyckliga eftersom jag bara har de kvar att införskaffa något åt.


I övrigt så är ideerna om vad man ska göra för att slippa ha så tråkigt bra. Allt från spikar i kollegornas stolar till att från andras mailkonton maila småsnuskiga meddelanden till deras partners och som avslutning slå sig ner i soffan med rödvin och Entourage på tv:n.
Alla ideer är bra. Men vinnaren blir utan tvekan KIM M för sin ide om snuskmailande till andras partners från andras datorer. Sjukt roligt och nästan så jag testar...

Söndag, dagen D. Nobeldagen eller Le Mors födelsedag. Frågan är, kommer hon gråta av lycka över A's present. Förhoppningsvis inte. Har svårt att veta hur man ska bete sig när folk gråter. Brukar sluta med att jag berättar den "roliga" historien om "Vattenskallen som gick på disco"*

Brukar byta fokus från gråt till ilska/uppgivenhet riktat mot mig istället...

OCH,
Eftersom jag utlovade reklam så klickar ni givetvis alla på Kim M-länken och läser vad han plitat ner..


A.

Ps. Om jag sitter ensam på kontoret, är det då meningen att jag ska svara i telefon om det ringer in? Kan bli svårt... Har ett par privatsamtal kvar först...

* Ni vet vilken jag menar...

Hej, ska vi dansa?
Ja tack Jättehjärna...

3 Comments:

Blogger Ninde said...

Självfallet kommer hon att gråta av lycka. Frågan är vad övriga söner kommer säga när du tar hem pris för "mest omtänksamma present"?

4:50 em  
Blogger A. said...

hehe... Le Twin jobbar vidare på ett inslaget spår som drar sig över jul också. Lite rutin men samtidigt förenklat.

Hon samlar vissa glas. Lillbrorsan försöker mygla sig med på min present. Känner igen det från när Le Far fyllde år...

Det kommer nog gråtas av både lycka (mor) och avundsjuka (le Twin)

4:54 em  
Blogger Ninde said...

He,he way to go A. Ha en bra helg!:)

4:59 em  

Skicka en kommentar

<< Home