tisdag, december 05, 2006

Bilar, otvättade fönster och Christina Cash...

I hurt myself.
Christina Aquilera.
Bara jag som inbillar mig att Johnny Cash ska dyka upp och sjunga I hurt myself in Reno? Antagligen.
Men det vore kul. Och bättre.

Imorse fortsatte min strävan efter att slippa arbeta med kollega 1-6 här. Jag var på det stora företaget som säljer telefoner bland annat och diskuterade en riktigt intressant tjänst och det kändes som det gick bra som tusan. Sen så fanns det ju lite negativa aspekter också. Som till exempel att det var ett område som min erfarenhet tyvärr är ganska liten av.

Nu tänker ni säkert;
det låter ju helt otroligt!
Men visst finns det såna områden hos A också. T.ex har jag bara tvättat fönster en gång i hela mitt liv*. Ett område till som jag alltså har begränsad erfarenhet av.

Fast jag har håller hoppet uppe genom att fundera på vilken sorts leasingbil jag ska välja... Alltid bra att tänka igenom de små men ack så viktiga sakerna.

Hmm... Audi? SAAB 93 Aero? MiniCooper? Trabant?

Oändliga valmöjligheter men svart blir den...


A.




* Ja. Jag erkänner, man bjuder över mamma på lunch och fönstertvätt. Och då har hon själv upptäckt det vid senaste besöket att de behöver tvättas... Skulle med andra ord ha renare fönster om La Mor kom över oftare. Sist hon hälsade på hade det gått 11 månader sen sist...

9 Comments:

Blogger Ninde said...

Din latmask, tvinga stackars mor att tvätta dina fönster. Du borde skämmas :)) Skulle jag aldrig drömma om. Däremot bjöd jag visst hem far på mat och fönstertvätt i höstas..;)

3:06 em  
Anonymous Anonym said...

Perfekt!Då kan jag lifta med dig...;)

3:07 em  
Blogger A. said...

Ninde: Inte lat. Och skämms faktiskt inte heller. Tror du djävulen skäms för sånt? hehe... Och dessutom så lagar jag ju maten...
Pappa? Tvätta fönster. Då skulle min far komma med högtryckssprutan... ;-)

C: Absolut.

3:26 em  
Blogger Ninde said...

Ha,ha inte på mina fönster men annars är far förtjust i högtryckstvätt...:))

Och självfallet undrar man ju vad djävulen gör för mat? Barbecue?
Kyckling med djävulsås?

3:42 em  
Blogger A. said...

Ninde: Är det ett tecken på att man blivit gubbe kanske? Att man gillar högtryckstvätt. Pappa älskar sin så mycket att han önskat sig en till i julklapp vilket jag som en god son redan köpt till honom. Men återigen, är det ett gubbtecken?

Instoppad t-shirt och högtryckstvätt= gubbe?

Hehe... I matfrågan har du helt rätt. Allt går att tillaga över öppen eld ;-)

3:56 em  
Blogger Ninde said...

Du har så rätt, det är ett solklart gubbtecken...
och barbecue låter gott ;)

4:11 em  
Anonymous Anonym said...

Perfekt.....då fixar ja frukost varje morgon;)

4:14 em  
Blogger A. said...

Ninde: Som jag trodde... :-)

C: Lagar du frukost till alla på det stora företaget? Synd bara att jag inte äter frukost... hehe

4:25 em  
Anonymous Anonym said...

NEJ uscha nej....det finns för många gamar här!;)
Jahaja...då får väl stå för lunchen dårå...

4:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home