måndag, december 04, 2006

Med lite mer tur än vanligt och den svenska avundsjukan...

Imorgon är det återigen dags att försöka övertyga framtida arbetsgivare om min förträfflighet. Och nu hoppas jag att jag inte är en av tre hederssamma förlorare som sitter kvar med slipsen runt halsen som tungan på en trött hund...

Det stora problemet nu är att jag har svårt att komma på vad jag ska säga här om vart jag ska.

I'm running out of excuses...

Redan använda är;
Tandläkaren,
Tandläkaren på återbesök för att jag hade hål*
Årligt återbesök hos idrottskliniken för trasigt knä**
Besiktning
Återbesök på besiktning eftersom jag fick en tvåa...

Vad mer kan man använda? Kan ju inte gärna ljuga ihop ett kundbesök...


Annars. Den svenska avundsjukan slår grepp om A lekamen igen. CK har blivit utvald att vara med i Svensktoppsjuryn. Det vill jag med. Orättvist som tusan.
Inte för att jag hört programmet sen jag satt med tummen och pekfingret pressade mot Play&Rec som liten parvel för att spela in så mycket som möjligt av favoritlåten och så lite som möjligt av Kent Finell men ändå...

Jag vill jag vill jag vill...

A.

* Säkert sant om jag vart hos tandläkaren så det lär ju bli två nya besök
** Gick bara på det första. För sex år sen... Men är det årligt så är det!

6 Comments:

Blogger Ninde said...

Hm, knivigt det där. Blodgivare, eftersom du är mån om att göra din samhälleliga plikt som du kan upprepa om någon klagar. Nej, nu vet jag.Du blir "trombocytgivare", det tar flera timmar. Du kan bli hastigt inkallad vid behov (ovanlig blodgrupp), dessutom kommer du att frysa lite efteråt så de kommer behöva stänga fönstren på jobbet:)

3:27 em  
Anonymous Anonym said...

Annars finns det optikern. Eller att du ska ta emot en leverans hemma. Då behöver du bara hitta på att du ska skaffa badkar eller något. :)

3:57 em  
Blogger A. said...

Ninde: Trombocytgivare. Tar flera timmar, samhälleliga plikt. Oh I like! :-)

404: Xsy4sSDPbt, nej kan fortfarande se "lilla raden" på syntestet. Är så stolt över min syn så vi kör på badkaret.

Dessutom är väl badkar om vinterdäck att de ska "köras" in. Alltså måste jag ju använd det direkt också... hehe

4:06 em  
Blogger Peppe said...

I gymnasiet brukade jag köra med övarraskande menssmärtor inför de manliga lärarna (specielllt franskaläraren René som var minst 130 år gammal), men jag vet inte hur lättlurade koreaner är...

8:53 fm  
Blogger Peppe said...

..och lycka till med intervjun!

8:54 fm  
Blogger A. said...

Hmm... de är lättlurade men inte så lättlurade men ska givetvis testa nästa gång. Och det gick bra !

12:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home