fredag, december 01, 2006

Fläskkäft?

Att det är vidrigt att gå upp på morgnarna när väckarklockan ringer vet vi. Men att vissa morgnar är värre än andra är dessutom lika sant som att

Man tar sig upp ur sängen. Koordinationen funkar inte. Man slår in en tå i sänggaveln, man vacklar mot duschen, tappar tvålen, när man ska köra iväg med bilen hoppar den framåt de tre första korsningarna, och när man ska svära högt för sig själv får man inte ut några ord utan endast ett läte...

Alltså en fläskkäftmorgon.


Men det är fredag idag. Så jag är på ganska bra humör idag.

Gårdagens citat:

"...Tja A. Jag har supit bort mobilen. Men jag fick ligga..."
Så nu sitter jag och funderar på om jag ska tycka synd om lillbrorsan eller vara avundsjuk.


Ikväll ser jag reprisen på årets första avsnitt av julkalendern. En tradition i La Casa A. Även om jag alltid varit mer förtjust i Jullovsmorgonprogrammen...


A.

Ps. Andra ämnen som ska tas upp idag är militärer, och mitt skumma intresse för musik.

6 Comments:

Blogger Peppe said...

Antagligen avundsjuk.

8:59 fm  
Blogger A. said...

Hmm. Antagligen men det känns inte riktigt bra så jag ska fundera på det ett tag till.

Och om man väger in att han faktiskt inte har någon telefon alls längre så är det ju lite synd om honom... Äh. Vem försöker jag lura... :-(

9:39 fm  
Anonymous Anonym said...

Avundsjuk. Det är i alla fall så jag känner.

10:10 fm  
Blogger A. said...

Moi: Jo jag med... Sen så är det rätt skönt att han inte kan ringa och störa mig heller :-)

10:52 fm  
Anonymous Anonym said...

You win some, you lose some. ;-)

11:02 fm  
Blogger A. said...

Visst är det så Moi. Alla fall för lillbrorsan. För mig är det mer Status Qou. Ligger inte men har en telefon...

11:48 fm  

Skicka en kommentar

<< Home