fredag, december 01, 2006

I jakten på drömyrket

Så har nu vägarbetare fått konkurrens.
Skulle kunna tänka mig att gå in vid flottan. Sjukt coola uniformer och de får vara på vatten.

Hur jag kom på det?

Jag såg på Jay Leno igår som i ett försök att bli ännu mer amerikansk bjudit in halva USA's arme, alltså de som inte var utomlands och gjorde världen till ett bättre ställe för våra barn att växa upp på...

Om jag tyckte att det verkade kul att inte få bestämma själv, skrubba däck, riskera att någon skjuter på mig, skriker på mig, svabba däck, putsa relingar och ständigt följas av ett gäng fiskmåsar?
Nja.
Eller nej.
Däremot;
Brukar ju kanske vara en tjejgrej det där med uniformer men kom igår fram till att uniform är coolt.
Gärna en snygg.
Nu pratar vi alltså inte om uniformer som Posten har. Eller de som alla på ICA använder.
Men en flottan-uniform. Skulle tom kunna utstå de avundsjuka spydiga kommentarerna om att jag skulle se ut som Kalle Anka.

Alltså. Uniform och flottan för mig.
Eller helt enkelt bara vänta in att bli bjuden på en maskerad. Fast då kan jag ju inte vara Zorro som jag velat klä ut mig till sen jag såg honom jaga skiten ur Sergant Garcia på lördagmorgnar som liten knatte-A.
Fan.


I övrigt har jag lock för vänster öra. Drabbats av fredagssjukan*. Surfat slut på internet. Hade Internet vart platt precis som jorden hade jag surfat över kanten vid 11-tiden imorse. :-)

Räddningen. En chokladboll från ett fik nära mig till mig väldigt snart. Vilket snart kommer leda till att uniformen inte sitter lika snyggt.

Förresten. Lyssna på fredags-flirten på P3 idag!


Drill-Seargent A.

Även känt som brist på motivation, ser helgen framför sig och planerar att somna i soffan minst en timme när jag kommer hem.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Mmmm... hade tänkt luslyssna på fredagsflörten, hörde ju att det skulle vara en 30+ med. Inte bara de vanliga 19-åringarna som jobbar som säljare, är spontana och vill resa mer... Men nu missade jag som sagt det mesta. Ska jag sörja det?

3:50 em  
Anonymous Anonym said...

Jag satt i möte. Vad missade jag, A?

3:52 em  
Blogger A. said...

Nej ni behöver inte sörja alls. Men det är ett roligt inslag på fredagar som jag tänkte jag skulle göra lite göra reklam för bara hehe...

Jag var inte med. Men förr eller senare ska jag vara med,jobbar stenhårt på det... :-)

4:15 em  
Blogger Fabbe said...

Flottan you say, nah, drömjobb är lite grann som att prata om favorittortyr. Arbete i all form är av ondo.

12:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home