måndag, december 04, 2006

Helgens bravader...

Helgens bravader. Små men inte därför mindre ärofyllda.

I kortform;
- Medlare
- Träna
- Nykter bland fyllon
- Poker
- Skillnaden mellan en varm macka och en pizza
- Ingen glögg
- Onödig lögn

Det var det korta. Den som orkar kan läsa vidare.

Fredagkväll.
A gjorde absolut ingenting mer än en ljög för en kompis som jag lovat att träffa om att jag vart bjuden på julbord av en kund. Det man inte vet lider man inte av resonerade jag i det här fallet och men sen fram till att jag var korkad som ljög eftersom han lätt accepterad att jag var för trött.

Lördag.
Väcks i ottan av en telefonsignal. M ringer och jag svarar med att sätta upp honom på 3:e plats på listan över folk jag inte gillar som straff. Strax efter Hitler och Ledin men klart före Patrik Isaksson.

Sen bär det iväg och spelas fotboll.
För att ha slutat spelar jag alldeles för mycket.
Sen hamnar vi i bastun och det dricks öl av alla utom A.
Som borde gjort det. Eftersom att vara nykter bland fulla fotbollskillar är drygt. Avslutade eftermiddagen men att se domaren och en grodätare stjäla 3 klara poäng mot Tottenham.

Kvällen avslutades med pokerkväll grande. 23 stycken och jag kom femma. Gissa hur många som vann pengar. 4 första...
Jag köpte en korv på Statoil och somnade mätt i alla fall..

Sen söndagen, vilodagen, 1:a Advent. Ingen glögg men en hembjudning till M och J som medlare. M var väldigt mån om att jag skulle komma förbi. Och jag fick inte åka hem.

"... Om du är här kan hon inte skälla på mig..."

Om skället var befogad? Med största sannolikhet.
Slutade med pizza för de två och pizza deg med ananas för mig. Vem fan serverar en Hawaii utan skinka?

Sen kollade jag MI:3 och lägger till hemlig agent på listan över drömyrken. Precis bakom han som sköter "vibro-plattan" på ett vägarbete...


A.

PS. Dessutom har jag handlat alla julklappar. Utom en. Typ. Nu kan jag sova fram till jul.

6 Comments:

Blogger Ninde said...

Skaffat gulliga presentkortet åt le Mor då? :)

10:12 fm  
Blogger A. said...

Absolut gjort det. Presentkort nummer 6 till Le Mor. Nu ska hon bli ännu snyggare :-)

10:21 fm  
Blogger Ninde said...

Aha :)

10:31 fm  
Blogger A. said...

Japp. Nu blir hon snyggast i familjen... :-)

11:46 fm  
Blogger Peppe said...

Låter lite som om du varit den oskälviske, barmhärtige samariten hela helgen.

2:23 em  
Blogger A. said...

Peppe: Även den här helgen ;-)

Har nog vart det. En riktigt bra helg faktiskt.

2:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home