onsdag, december 06, 2006

Chi McBride

En typisk dag på Le Kontor.


8.00 - En stressad A som inte har fixat håret kommer in till jobbet.
8.05 - 08.10 A väljer slips ur arkivet. (Byrålådan)
8.10 - 8.20 A tar med sig sin slips och sitt hårvax och går och fixar i ordning sig.
8.20 -8.50 A läser mail, gör en lista på vad som måste göras och vad som kan vänta lite. Speglar sig och ser om frillan blev bra och beundrar mig själv ett tag. Läser mina favoritbloggar och sportdelen på Aftonbladet.
8.50 -9.00 Spöar Adam som vanligt i "Vinn Adams Pengar". Vad är det för jon som ringer in? Allmänbildningsnivå på en nivå som skrämmer mig.
9.00-9.02 Hälsar på tjejerna på cafeet för dagens frukostmacka. Dagen till ära leverpastej...
9.02 - 10.00 Äter frukost och svara på viktiga mail. Oftast "jag återkommer under dagen till dig med svar på dina frågor"
10.00 - 12.00 Arbetar enligt den tidigare uppgjorda listan döpt till "att göra"

Under hela den här tiden skrivs dessutom ett meningslöst blogginlägg och jag hinner bli irriterad på att inget händer i DIF's fotbollslag. Dessutom ringer jag minst en kompis och skickar ett privatmail. Sen så dricker jag en kopp kaffe som hinner kallna innan jag druckit ur den.

12.00 - 13.00 LUNCH

13.00 - 14.00 Kollar sporten, läser tidningen (ingår lite i jobbet), dricker en kopp te, mailar lite, kollar mina bloggar igen, blir sur för de inte uppdaterats nog.
14.00 - 15.00 Arbetar. Och svarar på alla mail jag måste svara på samt de jag vill svara på.
15.05 -15-10 Raderar 80 mail om att "enlarge my penis"
15.10 - 16.00 Arbetar och lyssnar på På Christer i P3 och funderar på att anmäla mig till "fredagsflörten" Glömmer det.
16.00 -17.00 Arbetar. Om jag orkar. Funderar på att börja med att träna inför Marathon men kommer fram till att jag skjuter på det.

Under eftermiddagen hinns det dessutom med minst ett blogginlägg, ett privatsamtal och en del mailande. Kanske lite msn:ande dessutom. Och en kopp te till. Plus att jag alltid hinner läsa sporten igen och kolla mina favoritbloggar.

Jag är vad man kallar en ögontjänare eftersom Le Boss tror att jag arbetar hårt hela tiden. Hur han kan tro det?

Det här är min arbetsmodell;
Jag går då och då in till honom med lite siffror, rapporter och ser bekymrad ut. Skakar lite på huvudet. Säger att vi måste diskutera igenom lite strategier osv. Han fattar inte vad jag menar och säger att siffrorna och rapporterna ser bra ut (de gör de mot målsättningar). Då säger jag att vi borde kunna öka lite osv. Då blir han imponerad och låter mig sköta mitt.


Chi McBride.
Inte nog med att det är ett av de coolaste namnen på tv just nu. Det sitter dessutom på den coolaste rektor jag någonsin sett. Hade han vart min rektor på högstadiet och gymnasiet hade jag inte ens vågat vara en ögontjänare. Och vilka betyg jag hade haft med en Chi McBride i skolan...

Det var lite kort om min dag det.


A. Ögontjänaren.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Så himla glad att du finns och kan skriva dessa blogginlägg....det är så roligt att läsa:)

11:11 fm  
Blogger A. said...

C: Tack. Här hade det vart läge med en liten "generad smiley" men tack!

11:32 fm  
Anonymous Anonym said...

Så lite så :o)

11:44 fm  
Blogger Ninde said...

"Det här är min arbetsmodell.Jag går då och då in till honom med lite siffror och ser bekymrad ut...." Moha ha ha. Så underbart. Så sant. Kunde inte ha sagt det bättre själv. Eller gjort.

När man väl hamnat i "kunnig/seriös" facket så kan man chilla..eller hur? ;)
Aningens nyfiken på kollega 1-6 arbetsmodell? :))

11:55 fm  
Blogger A. said...

Ninde: Du är så välkommen att använda dig av samma modell om du vill. Funkar utmärkt. Och är man i kunnig/seriösfacket är det svårare att åka ur än för Fuglesang att få iväg sin rymdraket... :-)

De kan inte använda samma i alla fall för deras resultat suger som dagens ungdom skulle sagt :-))

1:21 em  
Blogger Ninde said...

Ha, ha jo jag har faktiskt provat något åt det hållet :)

Inte bara dagens ungdom som säger så. Kollega Z med. Fast hennes version är lite mer barnförbjuden..

1:33 em  
Blogger A. said...

En klart bra metod. Funkar som sagt strålande.

Jo har hört mer barnförbjudna varianter jag med. Nästan så att öronen trillar av :-)

3:45 em  
Blogger Ninde said...

En av dem skulle jag vilja höra en riktigt homofob kille säga av misstag. Just Once. Vore obetalbart:)

4:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home