onsdag, december 06, 2006

Dagens två stora frågor och en följdfråga

Pratade innan lunch med en kompis i telefon.
Eftermiddagens privat samtal tillsammans med en kopp te då jag hört på radio att det finns antioxidanter i te och det är nyttigt*

Åter till telefonsamtalet. Då han inte det minsta bryr sig om mig uppenbarligen så ska han visst åka till varmare breddgrader utan mig. Jag avslutar samtalet med ett halvironiskt**

"...du får väl skicka ett vykort..."

Därifrån till dagens frågor;
- Varför skickar ingen vykort längre?
Har inte fått ett på flera år tror jag...

Sen vart det lunch och när jag i min ensamhet, med en tidning under armen klev in på lunchhaket på betryggande avstånd från där kollegorna brukar äta. Då tyckte jag direkt att det var ett bord med kvinnor/tjejer som kanske inte stirrade på mig men tittade lite för länge på mig.
Fåfång som man är sträckte jag på mig lite extra.
Försökte se cool ut.
Som att jag liksom var van vid den reaktionen.

Sen passerade jag spegeln.
Oh my god!

Därav fråga två.

- Varför ser de flesta tjejer sexiga och coola ut när de går i motvind och håret blåser omkring medan man som kille ser ut som man kammat sig med sprängdeg?
Och följdfrågan är lika naturlig.
-Varför lägger sig håret tillbaka på plats hos en tjej medan semtex-frillan stannar på en kille...


A. Lätt rufsig.


* Ingen aning om vad det är.
** Ironi är INTE ute på Le Blogg

6 Comments:

Blogger Torpan said...

Hmm, jag är ganska duktig på att vykorta, men bara till närmsta familjen. Julkort däremot ska vi inte tala om, det finns inte i min värld. Jag skyller på arv o miljö, jag o syskonen brukar sitta o febrilt knepa ihop dem till våra föräldrar den 22:a. Trösta oss med att "de hinner säkert fram till nyår iaf". :D

3:14 em  
Blogger A. said...

Hehe, det är bra, vykort är kul! Julkort har jag aldrig skickat, får alltså inga men förra året glömde tom M&P att skicka ett julkort till mig :-)

3:21 em  
Anonymous Anonym said...

Förklaringen till frisyrföljd-frågan är som följer. (Fast egentligen borde du ringt in till Krister idag, de snackade ju om saker man aldrig fattat.) Tror det handlar om tyngdlagen. Tjejer har (ofta) längre hår, dvs tyngre. Efter en redig blåst, med håroreda som resultat, är ändå håret så tungt att det "lägger tillbaka sig" på sin plats efter ett tag. Praktiskt och bra. Killar däremot har så kort/lätt hår att tyngdlagen där inte har någon verkan på håroredan.

3:49 em  
Blogger A. said...

K: det var en bra förklaring. Var inte Krister lite mer om varför man var heterosexuell eller inte. Rätt kul grepp att vända på den vanliga frågeställningen där...

Så det är alltså tyngdlagen. Och då fastnar jag med en långhårig kill-frisyr mitt i värsta tyngdlagsproblemet :-( Inte bra. Alltså snagg eller bra mycket längre är alternativen... inget känns lockande. Hårnät kanske ? :-)

4:16 em  
Blogger Mini said...

Svaret på följdfrågan lyder: varje tjej som varit ute i oväder söker sig direkt till första bästa damrum/spegel för att lägga till håret innan du hinner se henne. Smart va?

10:09 em  
Blogger A. said...

Mini: Ah, ni är för smarta för mig... Men sånt ska ni ju inte berätta. Ni ska odla "myten/sägen" om att ni alltid är snygga i håret...

Men jag ska inte säga något! ;-)

8:42 fm  

Skicka en kommentar

<< Home