torsdag, december 14, 2006

Le Plan

Som Moi kommenterade i det förra inlägget är det dags att "komma ut" inför kollegorna. Alltså berätta att det tog slut med Ex:et för ca 1.5 år sen.

Att jag inte har berättat det har sina orsaker. Framför allt att jag inte har någon lust att prata med dem. Det har ju dock satt mig i klistret ett par gånger. Då jag blir ombedd att ta med mig min flickvän som ingen utom Kollega 1 har träffat.
Och då ingen ställer upp på att låtsas vara min flickvän mot gratis sprit och mat på diverse tillställningar så är det nu dags. *
Eller snart i alla fall.
Jag ska berätta det för dem. Och jag har en plan.

Det är snart jul. Jag kommer tillbaka från ledigheten och det är den perfekta tidpunkten.
Det kommer att bli en liten process. Jag räknar med att den tar ca 1 månad.

Le Plan.
Jag kommer tillbaka från lite ytterst välförtjänt julledighet. Lätt rödögd och med tårarna i ögonvrån.**
Pratar lite med Kollega 1 som är värsta sortens skvallertant. Berättar att det är lite problem. Ex:et som när hon bodde här arbetade på ett vikariat på en Le Bank och hon får inget förlängt kontrakt där.
Anställningsstopp.
Och hon har inget jobb, längtar hem till Norrland där hon har ett jobberbjudande.
Hon funderar på att ta det.
Ca en månad senare har hon bestämt sig för att hon vill flytta hem och ta det jobbet?
Det är i princip slut då.
Nästa gång kollega 1 frågar så har det tagit slut för att det inte funkade när hon bodde där och jag bodde här...

Ganska bra plan va?
Jag är alltså officielt singel på jobbet i slutet av januari! Då har det bara tagit ca 18 månader att berätta det på jobbet.


Dagens fråga blir således. Exakt hur dum i huvudet är jag?


A.

* Vilket är jävligt frikostigt för att få umgås med A.
** Skulle kunna vara vilken morgon som helst.

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hur kul är det att berätta att man är singel då på en skala? Tycker som en förträfflig plan. En plan som jag tror du ror hem med!

4:47 em  
Anonymous Anonym said...

Inte så dum är du inte. Jag tycker det verkar smart snarare. Tänk på alla Le Office's singeltjejer som ska springa efter dig nu när ryktet om singelskap börjar florera. Bättre sent än aldrig.

5:01 em  
Blogger A. said...

Slagthuset: Äntligen lite stöd tack! :-)

Ida: Nej, jag är ju inte det. Men vi hoppas att Le Office damer (inte tjejer alls längre) håller sig låååångt borta från mig när ryktet kommer ut ;-)

5:07 em  
Anonymous Anonym said...

Ah, damer alltså. Men en toyboy då? Kan du inte bli en sån?

6:10 em  
Blogger Lill-Krizan said...

Kära bloggakut.

Jag behöver dig igen. Det här med youtube-filmer funkar inte. Jag kopierar den långa länken och klistrar in. Bara halva kommer med. Jag markerar och "drar" in länken så att hela kommer med. Då säger datorn ifrån att "this tag is broken" när jag klickar på "publish post". Det stör mig. Oerhört mycket!

Hjälp?

8:29 em  
Anonymous Anonym said...

Mitt svar: riktigt jävla. Fast det är ju precis därför vi gillar dig. :-D

10:36 em  
Blogger A. said...

Krizan: hmm... funkar hos mig... Moi: jag vet. Sjukt korkad. Så det är min dumhet som lockat dig alltså. Ett mysterie mindre. Har funderat mycket på vad det var som fick dig att läsa... ;)

11:19 em  
Blogger Ängeln said...

Nja, nu när du frågar så.. Rätt så!

Men varför berättade du inte är ju en betydligt mer intressant fråga?

11:35 em  
Blogger A. said...

Ängeln: Rätt svar och bra fråga :-)

Orkade inte ta det med mina kollegor just då, vi pratar inte om något annat och jag har inget, absolut nada, noll, null och keine gemensamt med minst 20 år äldre kollegor. Sen glömde jag bort det och sen nu så orkar jag inte. Men lite pinsamt i lägen som dessa :-)

Alltså får vi ta till Le Plan...

8:04 fm  
Blogger A. said...

Ida: Hoppar nog toyboy-karriären, eller lägger den på is ett tag. Men ska ha det kvar i bakhuvudet. Man ska aldrig säga aldrig. Jag har ju redan tagit små steg åt det hållet....

Även om det bara var handhållning mot betalning ;-)

8:16 fm  

Skicka en kommentar

<< Home