fredag, december 15, 2006

En bra morgon börjar med lite lögner...

Fredag idag.
Kopieringsmaskinskillen är här. En skön snubbe som började med att tala om att han aldrig sett ett liknande paper-jam. Sånt gillar jag.
Jag blir skrämmande glad när det kommer hantverkare hit. Kanske är något med deras Blåkläder... hehe

Annars kan vi konstatera att jag årets bästa hår-dag. Har redan varit och speglat mig fem gånger sen jag fixade frillan för en kvart sen. Ett skrämmande drag jag upptäckt hos mig själv.
Men det ser bra ut. Sjukt bra ut.


Uppdatering på Le Plan.
Jag ligger ca tre veckor för plan.
Jag har redan klarat av steg 1. Att berätta att min "flickvän" har fått veta att hon inte får förlängt på jobbet och ska åka hem över jul nu ikväll alltså.

Ibland blir jag lite överambitös så jag la in ett par smålögner till dessutom. Mest för att se om det funka.
Som tex;
- Att hennes chef "redan" lovat henne att få förlängt men nu fått besked från personalavdelningar att det var totalt anställningsstopp.
- Att hon skulle åka hem till sina föräldrar ikväll och vara hemma över jul.
- Att hon var tvungen att jobba i mellandagarna när jag ska bort osv.

Hon trodde på allt. Och helt ärligt varför skulle hon inte det. Inte direkt så att jag misstänker att folk står och ljuger mig rätt upp i ansiktet.

Jag tror det tar slut med tjejen snart. Det känns så. :-)

Det kändes rätt bra och jag satte mig med ett leende på läpparna vid skrivbordet (aka bombnedslaget*), lyssnade på Mad World på youtube och funderade på vart världen är på väg med all oärlighet som finns här**, spöade Adam igen i Vinn Adams pengar.


Igår fick jag höra att jag har dålig karaktär. Som att jag inte visste det redan. Men jag tycker jag har en bra karaktär. Jag är nöjd med den. Den tillåter mig allt i princip. Som tex den chokladbollen jag ska gå och köpa nu...

Sen har jag faktiskt inte kommit på vad dålig karaktär är egentligen. Ska klura på det och berätta det för er sen...

A.

PS. Tror inte jag orkar jobba så mycket idag.
* Inte ett bombnedslag av den sorten man vill titta på...
** Tog ungefär 1 sekund sen så kom jag fram till att det nog inte är så farligt med vita lögner.

10 Comments:

Blogger Ninde said...

Aha, din fuling! det är du som snott den "bra hårdagen". Kan jag få ha den i morgon please? Och lycka till med "utfasning av flickvän". Vita lögner är tillåtna ibland men trassla inte in dig i för långa förklaringar bara...:)

10:48 fm  
Blogger A. said...

Fuling? Du skulle se min frilla då skulle du inte ens tänka på att kalla mig fuling!!!
Vill du ha den imorgon? Jag ska ju på fest imorgon, skulle verkligen behöva den. ;-)

Det är snart slut med vita lögnar och mitt fake-förhållande...

10:56 fm  
Blogger Peppe said...

Det är kanske fel på mej, men så fort du börjar tala om kopieringsmaskinskillen associerar jag det till porrfilm...

10:58 fm  
Blogger A. said...

Peppe: Precis som jag med biblotekarier, sjuksköterskor, stränga lärarinnor, kvinnliga poliser, snabbköpskassörskor... :-)

Nej då så illa är det inte. Riktigt. Men jag förstår din tanke. Men värst porrfilmsassociation måste väl en poolskötare eller pizzabud framkalla ?

11:01 fm  
Blogger Ninde said...

Syftade på att det var fult gjort bara..:)

Snälla ska också ut i morgon, du fick ju ha den idag..name your price, choklad? macadamia nötter?
Nä nu vet jag, jag kan ringa och låtsas vara din flickvän som vill göra slut? ;)

11:47 fm  
Blogger Ängeln said...

Låter som att du snart måste spela bedrövad på jobbet i några veckor. Som en ledsen hundvalp ungefär.

12:58 em  
Blogger A. said...

Ninde :-) Jag trodde väl att det var så. Men ta den "bra hårdagen" imorgon då... men då får du lova att inte skratta åt killar där håret står åt alla håll. En av dem kan vara jag...

Och du, jag kan ringa och dumpa dig...? Skönt erbjudande. Folk jag inte träffat ringer och skäller ut mig :-)

Varför har alla utgått från att JAG ska bli dumpad? Min fejkstory liksom? :-)

Ängeln: Japp, blir lite hundögon, kanske någon dag jag måste gå hem tidigare för att jag har ont i magen osv... Kanske måste kollegorna ta hand om min lunchförsörjning en eller ett par veckor osv. Och inombords så skrattar jag hela tiden :-)

1:12 em  
Blogger Ninde said...

Jamen om du ska plocka sympatipoäng hos kollegorna så? Fast självfallet kan du få "dumpa mig istället" i utbyte mot hårdagen. Och jag ska le snällt emot alla killar med håret på ända i morgon ;)

1:16 em  
Blogger A. said...

Ninde: Du får hårdagen... Men då utgår jag att du är den tjejen som är snyggast i håret på stan imorgon.

Sympatipoängen. Fan glömde dem...

1:27 em  
Blogger Ninde said...

Självfallet :)

1:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home