tisdag, december 19, 2006

Musik och julklappar...

5 dagar till julafton. Alltså snart dags för den årlig utdelningen av julklappar från Le Blogg till trogna läsare. Som tidigare nämndes så fanns det bara 5, kanske 6 stycken förra året som fick julklappar som borde passa dem. I år är det några till som får. Ni kommer alltså inte få något, bara vad jag skulle gett er om ni skulle fått något...

Vad jag tycker passar bra.

Och det gäller alltså bara er som jag vet vilka ni är. Alltså ni som kommenterar. Har en massa bra julklappar på gång till er.


I övrigt.

Det roligaste jag hört på radio på evigheter igår. Hej Domstol och deras genomgång av äckliga män som sjunger om unga flickor.

Att Flamingokvintetten gjort ett antal låtar som koncentrade sig på 16-åriga flickor är lite bisarrt. Det stoppade inte vid en 16-årig tjej som omsjungdes. Nu vet jag inte hur gamla Flamingokvintetten var vid det laget men A, 30 år, skulle inte tycka att det var helt okej att sjunga om;

- 16-åriga tjejer som just blivit "kvinnor",
- 16 åriga tjejer i korta kjolar,
- 16 åriga tjejer som är okyssta,
Eller rader som
"...Nu är hon ingen babylängre...",
"som jag har väntat, hon är 16 år idag"... osv...

Rekommenderar alla att gå in på P3's hemsida och lyssna på det. Lite äckligt men roligt gjort.


A.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

"Har en massa bra julklappar på gång till er."
Nu blir jag nästan lite nervös...

1:46 em  
Blogger Ninde said...

Håller med ida :)

1:59 em  
Blogger A. said...

Bara saker som passar er...

2:03 em  

Skicka en kommentar

<< Home