onsdag, december 20, 2006

Le Julbord

Igår åts julbord. Ut till lilla orten som namngett varenda båt som går från Nybrokajen ut mot skärgården.

Kvällen bjöd frånsett god mat på ett par höjdare.

Som Kollega 5 som för första gången åt svensk julmat;
- It's a bit greasy... So much sauce's that are mixing, I can't separate the flavours.
Åh fan, du kanske inte skulle lagt på ett kilo mat på tallriken och blandat, sill, lax, hovmästarsås, gräddfil, Jansson, Köttbullar, grisfötter, pate och Cumberlandsås(?)

Eller som kollega 1 säger
- Är det säkert att du orkar köra dit? Det börjar ju bli mörkt och det har ju snöat lite... Vi kanske ska dela på det? Jag blir alltid jättetrött när jag kör långt...

Jättesnällt men det tar en halvtimme dit. Ska nog klara av det ska du se. Hur fan åker hon på semester är min fundering. Bilsemester med max 4 mil per dag?

Och så några blandade favoriter som snappades upp bland övriga gäster och bland maten;
  • En liten kille som tyckte det var kul att kasta köttbullar. Mamman uppskattade det inte. Jag log uppmuntrande mot den lille huliganen.
  • Tre män som gick in hårt för snapsen. Alldeles för hårt. Och helt ärligt. Jag tror varken era fruar hemma eller servitrisen tyckte ni var så charmiga...
  • Lingonsill var riktigt gott...
  • Jag förstår varför kollega 5 är fet. Hans intag av choklad var bisarrt. Mer än resten av bordet, eventuellt lokalen tillsammans. För att sen klaga på att han hade ont i magen. Åh fan.
  • Röding heter tydligen Char på Engelska...
  • Killen i garderoben såg ut som uppfinnaren i Tillbaka till Framtiden. I lördags hade jag frågat var han parkerat sin Delorean. Eller böjt mig ner för att titta efter Michael J Fox...
  • Prinskorvarna är klart godast av julmaten.
  • Egentligen ska nog julmat ställas fram, plockas bort och sen ätas plockandes ur kylskåpet. Godast så tror jag.
  • Jag luktade lite på en snaps, fick direkt lust att skicka en massa sms. Märkligt. Förr var det folk som trodde det fanns kräkmedel i sprit, jag tror Tele2/Telenor/3/Telia har lagt i något sms-medel...

Det får räcka för nu.

A.

P.s Geishan tipsade om årets julklapp igår. Ett TP med bara fotbollsfrågor. Årets julklapp till A och alla andra män/pojkar/karlar och pappor där ute. Har aldrig önskat mig något så mycket. Ytterligare ett TP jag inte skulle förlora i... :-)

9 Comments:

Blogger Peppe said...

Ett TP med bara fotbollsfrågor skulle knäcka mitt självförtroende för all framtid.

9:56 fm  
Blogger A. said...

Inte då, du kan få vara i mitt lag. Garanterar seger :-)

9:59 fm  
Anonymous Anonym said...

Hihihi... Asså du är ju så rolig! Sicka julbordsobservationer!! :)

10:09 fm  
Blogger Ängeln said...

Konspirationsteorin att Tele2/Telenor/3/Telia lagt nåt i alkoholen är jag helt och hållet inne på.

10:17 fm  
Anonymous Anonym said...

Peppe: Jag tror att jag hade "råkat" tappa dem i en brasa eller något. Oups... :)

10:33 fm  
Blogger A. said...

404: Trist attityd. Du får inte vara i mitt vinnande lag ;-)

K: Tack. En sån komplimang som jag blir gladast av:-)

Ängeln: Helt säker att det är något fuffens på gång med telebolagen. Att jag eventuellt byter jobb till ett av dem är egentligen bara infiltration för att se vad som händer ;-)

11:12 fm  
Anonymous Anonym said...

1. Jag knäcker dig lätt i TP med fotbollsfrågor.:o)
2.Eftersom jag jobbar på ett utav dessa telebolag.....man kan säga att det är ett sätt för oss att tjäna massa pengar på berusade personen;)

11:44 fm  
Blogger S said...

Jag tror jag undviker julbort helt i år. Hade nog velat strypa de tre snajdigt snapsande männen och även den lille huliganen hade gått mig på nerverna till sist. du skriver för jävla bra iaf!

12:00 em  
Blogger A. said...

C: Man ska sikta högt men nej. Du kommer inte ens vara nära tyvärr.

Sandra: Den lille huliganen var charmerande söt och skrattade varje kast. Inte kan man bli sur på en sån ? hehe. De snapsande männen var mest tragiska och påminde mig om hur jag inte ska bli..

Och Tack!

1:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home