tisdag, december 19, 2006

Lunch på rutin

Kollega 1 kommer in vid halv tolv tiden idag och frågar om hon får bjuda mig på lunch. Tja varför inte.

Fel fel fel fel fel.

Det visste jag redan när jag sa ja men gratis är gott så varför inte.

1 timme med bitchande kollega som talar om hur synd det är om henne, hur elak kollega 2 och chefen är, hur synd det är om oss andra, hur hon nu ska sluta samarbeta med kollega 2 för att kollega 2 hatar henne.

Jag?
Jag åt min fisk, nickade, såg förstående ut och hörde inte ett ord.
Hon betalade för maten så jag var nöjd.

Hur jag visste vad hon pratat om om jag inte hörde?
Jag har ätit med henne förut.
Brukar avbryta henne halvvägs genom att ställa en fråga om antingen hennes barn, fråga om hon klippt sig (jättefin i håret idag) eller köpt nya glasögon (de passar dig)*och le mot henne. Då pratar hon sista halvtimmen utan avbrott också utan att jag behöver svara.


A.

* Här kan man lägga in en dubbel. "... Har du både klippt dig och skaffat nya glasögon. Passar otroligt bra ihop. Du ser modern ut..."

3 Comments:

Blogger Ängeln said...

HAHA!!!!!!!!!

Underbart. Min golden retriver kollega anser tydligen att vi är kompisar och ville gå ut och ta en öl i veckan. Jag kan komma på tusen saker som är mer intressanta.

9:00 em  
Blogger Peppe said...

You're good.

8:41 fm  
Blogger A. said...

Los Angel: Bara att följa mina tips. Kräver en viss träning bara, ibörjan så lyssnar man. :-)

Pepita: Har mina stunder i alla fall. För du menar inte good som god i en kyrklig mening va? ;-)

9:43 fm  

Skicka en kommentar

<< Home