fredag, december 22, 2006

Le Lista...

Ingen blir så glad som jag när jag får utmaningar om att göra listor. Funderar på om inte listor egentligen är det roligaste jag vet.
Kanske därför jag kan se High Fidelity hur många gånger som helst. Eller så är det för att Jack Black är helt suverän i den. Något av det är det.

Utmanad av Lill-Krizan. Inte illa. Han borde föräras med en länk här brevid tillsammans med några till men jag har mentalt redan gått på jullov så ni får ligga kvar under "favorites" ett tag till...

5 Saker jag gjort som jag aldrig kommer att glömma:
- Arrangerat årets bästa 30-års fest. (läs blivit vuxen/gubbjävel)
- Fått ett tackmail av en kändis för fina saker skrivna i Le Blogg.
- Lagat en grej på bilen själv. Stort för mig.
- Skottland med mina grabbar.
- Jobbat. Inte så roligt men så trist att jag inte kan glömma det...


5 bra låtar lanserade 2006:
Shit, jag gillar ju inte musik. Inte så mycket i alla fall.
- Chemical Romance - Welcome to the Black Parade
Äh, kommer inte på någon tar mina favoritlåtar istället.
- Nu kom jag inte på någon favoritlåt heller.
- Laleh gillade jag. Men kommer inte ihåg låten.
- First Date med Danko Jones gillade jag, men vet inte när den kom...

5 bra media (tv, bok, film, serie, internet) händelser 2006:
Ja det blir mycket tv. Sen vet jag räknar jag om jag upptäckt serien, läst boken, internetatt under året. Jag har nämligen ingen aning om ursprungsår.
- The Office. Den amerikanska varianten. Dwight Schrute är min idol.
- Entourage. Ari Gold är min idol.
- Fotbolls VM. All media där man kunde, se läsa, eller höra om det...
- Hej Domstol. P3. Jag har just lagt till radio som ett till media.
- P3 DeLuxe. Björne & Snigel. Folköl Rydén. Dirk McStride.

5 saker jag vill göra nästa år:
- Byta jobb. Tråkig start men jag hatar mina kollegor.
- Se Djurgårn spela bättre än i år. Jag ska inte behöva gå dit med en klump i magen.
- Hoppa fallskärm. Vilket jag ska. Rädd kommer jag vara. Men ner kommer man alltid.
- Komma fram i "Vinn Adams pengar"
- Springa Marathon


det var väl lite kort om det....

A.